נשיא סוריה אסד
נשיא סוריה אסדAFP
גורמים במוסקבה אומרים הבוקר (שישי) כי העברת טילי ה-S-300 ממוסקבה לסוריה טרם בוצעה, ותחל רק בשנת 2014.

העיתון 'קומרסאנט' הרוסי ציטט גורם מדיני בכיר שנקט מועד מדויק יותר ואמר כי המשלוח הרוסי ייצא לרוסיה ברבע השני של השנה הבאה.

לדבריו, יידרשו עוד שישה חודשים כדי להפוך את טילי ה-S300 למבצעיים. בכל מקרה מדגישים ברוסיה כי הטילים עדיין רחוקים מהנשיא הסורי, בשאר אסד.

נשיא סוריה התראיין אתמול לרשת הטלויזיה הלבנונית והתייחס לסוגיות הנוגעות לסוריה, בראשן התקיפה הישראלית - על פי פרסומים זרים - ביעדים סורים. "בפעם הבאה שישראל תתקוף, אם תתקוף, נגיב תגובה אסטרטגית. הפצצה כנגד הפצצה", איים אסד בראיון ל'אל מנאר'.

הוא לא הסכים לומר באיזה נשק ישתמש נגד ישראל, "אלה דברים שייקבעו בזמן ובמועד המתאימים. הודענו לכל הגורמים שיצרו עמנו קשר כי בפעמים הבאות נגיב", הדגיש הנשיא הסורי.

לדברי אסד, היו ניסיונות של ישראל "להפר את הריבונות הסורית ואנחנו הגבנו עליה, אבל בפעמים הבאות נגיב באופן אסטרטגי. יש לחץ עממי ברור לפתוח את חזית הגולן בפני ההתנגדות. זאת סוגייה פוליטית-אידיאולוגית שבסופו של דבר תהפוך לעניין צבאי".

לגבי עסקת הטילים עם רוסיה, שמדאיגה את ישראל, שב ואמר אסד כי החוזים יכובדו. "כל מה שהסכמנו עם הרוסים לגבי חוזי הנשק יבוצע. חלק ממנו בוצע כבר. אנחנו והרוסים ממשיכים להוציא לפועל את ההסכמים".