לתת 'פייט'. ציפי לבני
לתת 'פייט'. ציפי לבניצילום: פלאש 90
שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה), התייחסה הבוקר (שישי) בעמוד הפייסבוק שלה לפרשת 'הסופרלנד'.


לבני דוחה את הטענה לפיה ההפרדה בין יהודים וערבים נועדה כדי למנוע חיכוך, וסיפרה כי אמרה למישהו "שיחליף לרגע את המילה 'ערבי' במילה 'יהודי', ואת ה'יהודי' ב'נוצרי', ואז את 'ישראל' במדינה באירופה.


"ועכשיו, אמרתי לו, תטען שוב את הטענה הזאת שלך. הוא השפיל מבט ושתק. היום היו אלה תלמידים ערביים, שלשום אתיופים, לפני כן ילדות ספרדיות ונשים בצבא ורוסים. ואז יורקים ומקללים ילדות בדרכן לבית הספר, ולפתע מדרכה לגברים בלבד, והפרדה באוטובוס ובתור לקופת החולים, וסלקציה בכניסה למועדון ו'תג מחיר'... אז זהו שלא. זה לא 'בסדר'", תקפה לבני.


שרת משפטים טענה כי תופעת הגזענות בחברה הישראלית מסוכנת, כלשונה, ואם לא תיעצר "היא תמשיך להתפשט ולהשתלט עלינו ולהפוך אותנו לחברה חולה, חשוכה ואלימה. צריך לתת לה 'פייט' כדי לשמור עלינו כחברה אזרחית, סובלנית ודמוקרטית", כתבה לבני.


פארק השעשועים 'הסופרלנד' בראשון לציון נמצא מאז אתמול תחת מתקפה תקשורתית לאחר שסירב לשלב בתוך הפארק קבוצות יהודיות וערביות.

ארגוני שמאל קיצוני מיהרו לגנות את הפארק ויש שכבר קראו להחרימו בשל גזענותו לכאורה. גם שורה ארוכה של פוליטיקאים ממהרים לגנות את הפארק עוד בטרם בדקו לעומק את הטענות.

הורים רבים סיפרו לערוץ 7 ביממה האחרונה על תופעות חוזרות ונישנות של תגרות בלתי פוסקות בין יהודים לערבים בתוך הפארק כמו בפארקים אחרים בישראל.

מורה באחד מבתי הספר שחושש להתראיין בשמו המלא מספר על "גסות ואלימות" מצד קבוצות ערביות שהופכות את ימי הכיף לתלמידים ליום רע ואלים.