סיור ראשון. ראשי הסניפים בשומרון
סיור ראשון. ראשי הסניפים בשומרוןמועצת שומרון

פורום השומרון החדש של 'הבית היהודי' ערך סיור ברחבי השומרון ל-25 ראשי סניפים של המפלגה.

את הסיור פתחו המשתתפים בשיחה עם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן. משם המשיכו המסיירים אל תצפית מהיישוב ברקן אל השפלה.

לאחר מכן התוודעו ראשי הסניפים למגוון היקבים בשומרון ולפריחת החוות החקלאיות והאורגניות, נפגשו עם ראש וועד מתיישבי שומרון בני קצובר בפסגת הר כביר וקיבלו ממנו הסבר על החשיבות האסטרטגית הביטחונית וההיסטורית של המקום.

הביקור נחתם במפגש עם רב השומרון, הרב אליקים לבנון, באלון מורה עימו שוחחו על מערכות החינוך של בשומרון.

יצוין כי את  פורום ראשי הסניפים של הבית היהודי מובילים חיים גלרמן ראש סניף רמת גן, שייקה בשן ראש סניף גבעת שמואל ועמיעד טאוב ראש סניף מודיעין והוא כולל את כל ראשי הסניפים של הבית היהודי בארץ.

בין המשתתפים בסיור היו: משה מדמון, יו''ר סניף הבית היהודי בתל סידגןאביב, פלטיאל אייזנטל יו''ר הסניף בפ''ת, יוסי אוחנה, יו''ר הסניף בחדרה, אילן מועלם, יו'ר' הסניף בטבריה, גדי מלכא יו''ר הסניף בצפת, עמיעד טאוב, יו''ר הסניף במודיעין, אבי קפלן, יו''ר הסניף בחיפה, יעקב ברקוביץ, יו''ר הסניף בראשון לציון, עמיחי לנגפלד, יו''ר הסניף בלוד, שלום אלמגור, יו''ר הסניף בהוד השרון, שייקה בשן, יו''ר הסניף בגבעת שמואל, חיים גלרמן, יו''ר הסניף ברמת גן, עו''ד נריה און, יו''ר הסניף באשדוד, קובי מימון, יו''ר הסניף במגדל העמק, אבנר הלוי, יו''ר הסניף בפרדס חנה, אהרון שיחאי, מבנימינה,  יהודה חדד מראש העין ועוד.

בסיור בירך דוידי בן ציון ראש פורום שומרון של הבית היהודי את הבאים ואמר "שמחנו לארח את ראשי הסניפים של הבית היהודי מהדרום ועד הצפון. ראשי הסניפים התוודעו  לאיכות החיים בשומרון, ואף שרבים מהם רואים עצמם כידידי השומרון וההתיישבות גם הם התפלאו לגלות כי ישנם נושאים רבים שאינם מוכרים להם הנוגעים לחיי המתיישבים לתרבות לחינוך ולחשיבות האסטרטגית והביטחונית של השומרון הממוקם בלב לבה של הארץ". עוד הוסיף דוידי ואמר: "נמשיך לפעול לייצור קשר הדדי ואמיץ בין סניפי הבית היהודי בכל הארץ לבין פורום השומרון".

פורום ראשי הסניפים הודיע על צירופו של בן ציון לפורום כנציג השומרון וכי כהמשך לפעילות מתכננים בפורום ראשי הסניפים ובמועצה האזורית שומרון להביא את כל חברי הסניפים בארץ לסיורים בשומרון.

עמיעד טאוב מראשי פורום הסניפים של הבית היהודי הודה למארגנים ובעיקר לדוידי בן ציון על קיום הסיור והתייחס לפולמוס המתקיים בבית היהודי סביב סדרי עדיפויות אידיאולוגים: "גם אם אנחנו חלוקים לגבי הסדר שבו צריכים להיות מונפים הדגלים של החינוך החברה וההתיישבות בבית היהודי. ברור לכולנו שהם כולם צריכים להתנוסס בגאון בבית היהודי של כולנו''.