הסדר קרבי
הסדר קרביאיגוד ישיבות הסדר

מנכ"ל מוסדות אור עציון, נפתלי קנדלר, תוקף את ההתבטאויות הנשמעות בימים האחרונים, כנגד ישיבות הסדר.

"ההתבטאויות של הימים האחרונים של חברי ועדה מטעם ועדת פרי לשוויון בנטל כנגד תלמידי ההסדר באה לזרות חול בקרב כלל הציבור בישראל, כאשר הניסיון לקשר בין סוגיית השוויון בנטל למפעל ישיבות ההסדר בטל מעיקרו".

קנדלר סבור כי מפלגת הבית היהודי מבינה היטב את חשיבות השירות הצה"לי ואינה זקוקה לשיעור בשיוויון בנטל וודאי שלא בהרבצת ציונות ובהטמעת ערכו של צה"ל וקדושתו, "מנגד, נראה כי חלק מחברי הכנסת מטעם 'יש עתיד' ו'התנועה', צריכים ללמוד כי תקפותה של 'שותפות קואליציונית' אמיתית אינה נגמרת בהקמת גוש חוסם לצורך הקמת ממשלה ללא חרדים, אלא בצעידה משותפת לטובת עם ישראל תחת מתווה מטרות פוליטי כן ואמיתי".

"נבירה קלה בדפי ההיסטוריה מובילה לעובדה כי מאז שראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, הביא להקמתה של ישיבת ההסדר הראשונה כרם ביבנה לפני כ-60 שנה, מייצג מסלול ההסדר את כלל התפארת והשותפות של תורה וצבא, ספרא וסייפא מתוך אחריות על עם ישראל ותורת ישראל. מסלול ההסדר לא קם מתוך רצון להפוך את חייהם של בחורי הישיבה לנוחים יותר, אלא מתוך אג'נדה דתית לאומית מובהקת".

קנדלר קרא לחברי ועדת פרי, "אל תתבלבלו. ערך התורה בציבור הדתי לאומי זהו הערך העליון והקדוש ביותר, מטרתנו לגדל אנשים, בני תורה, תלמידי חכמים שמעורים בציבוריות הישראלית, שותפים בגורלה ולוקחים אחריות עליה. מתוך אידאל וערך גדול זה ומתוך הערך העצום של השמירה על עם ישראל ועל ארץ ישראל הקמנו צבא".

"ציבור זה יצר איזון אופטימלי עם מגוון מסגרות גיוס שונות שמספקות מענה לכלל הקשתות והגוונים בקהילה, כדי שכל אחד ימצא את מקומו במסגרת הצבאית בהתאם לצרכיו ותפיסת עולמו התורנית והאידאולוגית ולמיצוי הפוטנציאל הטמון בו למען הכלל"

מנכ"ל מוסדות אור עציון ציין כי כיום לומדים בישיבות ההסדר מעל ל-6,000 בחורים יחד עם שירות פעיל ביחידות קרביות וביחידות העילית של צה"ל, כ 1,400 במחזור, 85% ביחידות קרביות מהם 15% ממשיכים לפיקוד וקצונה ובפועל 33% משרתים שירות ארוך מעבר למסגרת ההסדר.