מתרגשים לקראת הכנסת ה-19
מתרגשים לקראת הכנסת ה-19פלאש 90

העוזרים הפרלמנטריים של חברי הכנסת מחזיקים לא פעם בתפיסות עולם הפוכות. אבל כעובדים במשכן הכנסת הם החליטו לשלב ידיים ולהתאגד בהסתדרות כדי להסדיר את מעמדם ולשפר את תנאי העסקתם.

מועד הפעולה של העוזרים הפרלמנטרים נמסר: "אנחנו עובדים שעות ארוכות ללא הסדרה של שעות נוספות, כשהכנסת לא מכירה בנו כעובדיה. תפקיד העוזר התעבה והשתנה בשנים האחרונות והוא כולל זמינות תמידית, שעות לא שגרתיות, נסיעות רבות והוצאות מרובות הכרוכות בעבודה. כל זאת בתמורה לשכר נמוך שלא עודכן למול עליות המחירים הגבוהות, וללא תנאים ראויים".

למעלה משליש מהעוזרים הפרלמנטרים מכל סיעות הבית הצטרפו להסתדרות, ובכך היא הפכה לארגון היציג של העוזרים.

עוזרים מהסיעות המרכזיות בכנסת מונו לועד הפעולה הזמני: לורה טלינובסקי (העבודה), העוזרת של יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ', לילך שלי (ליכוד) העוזרת של יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין, נרקיס אדוארד (ש"ס) העוזר של ח"כ משולם נהרי, אילן מרסיאנו (ליכוד) העוזר של יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ, ובן צדוק (ישראל ביתנו) העוזר של יו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ אורלי לוי אבקסיס.

ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן בירך על המהלך: "אני מברך את העובדים המתארגנים על מימוש זכותם הדמוקרטית, נעמוד לצידם לאורך הדרך לקידום תנאי עבודתם". ניסנקורן שיגר היום מכתב למנכ"ל הכנסת וליו"ר הכנסת ובו הודיע להם על התאגדות העוזרים. הוא ביקש מהנהלת הכנסת לפתוח במו"מ על תנאי עבודתם של העוזרים ולהסדירם בהסכם קיבוצי".