הקפדה על ההלכה, הקלה בבירוקרטיה

יו"ר ארגון רבני צוהר והמועמד לכהונת הרב הראשי לישראל, הרב דוד סתיו, כינס בצהריים (שני) בביתו מפגש עם עיתונאים במהלכו ענה לשאלות שונות.

"אנחנו באים לעסוק בסוגייה הזו ששמה הרבנות הראשית. מדובר באחד הנושאים היותר חשובים לעתיד הע

אנחנו באים עם הרקורד של ארגון רבני צהר, אנחנו באים עם הרקורד של שהם - עיר שרוב הגדול של תושביה אינם שומרי תורה ומצוות ומצד שני כל המסעדות ובתי המאפה כשרים

ם היהודי והחברה הישראלית", פתח הרב סתיו.

 "יש כאן במדינת ישראל מאות אלפי אנשים שמאוד רוצים שילדיהם יתחתנו כדת משה וישראל כי הם יהודים, רק צריך שיעזרו להם להוכיח את יהדותם, אנחנו רוצים לעזור להם".

"אנחנו מחוייבים לכללי ההלכה כפי שנפסקו ולא נסטה מהם כמלוא נימה. אני רב שמחויב לגמרי לעולם ההלכה, כך שאם השאלה היא האם אני אכיר בגיורים רפורמיים, קונסרבטיביים וכדומה התשובה היא לא".

"עם זאת אנחנו חושבים שצריך להכניס נעימות להליך הגיור - לפני ואחרי תהליך הגיור. יש אלפי ילדים קטנים שלומדים במוסדות חינוך דתיים וחרדיים ומעוניינים להתגייר".

"אנחנו באים עם הרקורד של ארגון רבני צהר, אנחנו באים עם הרקורד של שהם - עיר שרוב הגדול של תושביה אינם שומרי תורה ומצוות ומצד שני כל המסעדות ובתי המאפה כשרים, כלומר כולם שומרים גם שבת מלבד כשרות".

"העובדה שאנחנו נפגשים כאן כולנו, אומר שהחברה הישראלית מבינה שהדבר הזה חשוב", ציין הרב סתיו, "זה התחיל בתמיכת ראשי מפלגות שהם רחוקות לכאורה מהנושא של תורה ומצוות, מדובר כאן על תנועה ציבורית רחבה מאוד. כשעוסקים בנושאים אידיאולוגיים ציבוריים יש גם מחירים אבל אני מאמין שהחברה הישראלית יודעת להבחין בין עיקר וטפל".

בהתייחסו לנושא הכשרות אמר הרב סתיו "מדיניות הכשרות שלנו היא כזו שתנגיש את הכשרות לכל מי

לגבי תהליך הגירושין נעודד הסכמי קדם נישואין על ידי זה נמנע הרבה מהקשיים

שרוצה לאכול כשר ומצד שני תאפשר למי שחפץ בהידור לקבל את ההידור. אנחנו מבקשים להביא למצב שהרבנות תתפקד כרגולטור".

בנושא נישואין וגירושין, אמר המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל, "אנחנו מבקשים להקל את ההליכים הבירוקרטיים. לגבי תהליך הגירושין נעודד הסכמי קדם נישואין על ידי זה נמנע הרבה מהקשיים".

הרב סתיו ציין כי הוא נפגש עם גדולי ישראל מכל החוגים ומכל הגוונים, "אמשיך לעשות את זה גם אם אבחר".

"אני פוגש בשבועות האחרונים אנשים מכל החוגים, אני מאוד שמח בתמיכתם של אלו שאינם שומרי תורה ומצוות. אני מועמד של החברה הישראלית כולה ובודאי שאני מרגיש בשר מבשרה של הציונות הדתית, גם שם יש דעות שונות".

"גם בימים האחרונים נפגשתי עם הרב דרוקמן והרב אריאל. הרב דרוקמן הוא ראש הישיבה שהכניס אותי להיות ר"מ בישיבתו ובזכותו גם השלמתי את לימודי הדיינות. אנחנו בקשר לאורך עשרות שנים. אני מאמין שאנחנו נעבוד ביחד".