טרקטור הורס בניין בשכונת האולפנה
טרקטור הורס בניין בשכונת האולפנהישי קרוב
פלסטינים יעתרו הבוקר לבג"ץ בדרישה לפנות לגמרי את שכונת האולפנה בבית אל, שנה אחרי שפונו חמישה בניינים בשכונה. כך דווח בגלי צה"ל.



העותרים, מהכפר דורא-אל-קרע, טוענים שגם יתר הבתים הוקמו על קרקעות פלסטיניות. דרור אטקס, שמלווה אותם בעתירה, אמר כי "המדינה תצטרך להחליט האם היא מעדיפה משבר פוליטי עם המתנחלים או משבר חוקתי שבסופו ישראל תתגרש סופית מהיותה מדינה דמוקרטית".
 
משה רוזנבוים, ראש מועצת בית אל, אמר הבוקר לערוץ 7 כי "העתירה היא עתירה קנטרנית, לבוא אחרי 15 שנה שהבתים בנויים ומאוכלסים ולהגיד שהקרקע שלהם. העתירה הקודמת הצליחה אך הם לא שמו לב שבעקבות זה הממשלה החליטה לבנות 300 יחידת דיור. אם הקרקע שלהם איפה הם היו כל השנים. שיוכיחו שזה שלהם, אם הם יוכיחו שזה שלהם, נעשה לפי החוק כמו שנעשה בכל מקום במדינת ישראל, נפצה אותם ושלום על ישראל".

רוזנבוים מדגיש, "אני יכול להבטיח - אף ערבי לא רכש פה קרקע, אף ערבי לא ירש פה קרקע ולא עיבד פה קרקע. הכול מניפולציה של גורמים אנטי ישראלים באירופה וגורמי שמאל בארץ".

על הפעולות שבכוונתו לנקוט אמר, "אנחנו נפנה לממשלה, אני מקווה שהממשלה תלמד לקח מהבג"ץ הקודם ותדחה את העניין על הסף, יש לממשלה את הכוח לדחות את הענין על הסף, אם זה באמצעות דו"ח לוי או באמצעים אחרים".