שר הביטחון באגף התקשוב
שר הביטחון באגף התקשובצילום: אריאל חרמוני

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ערך היום סיור באגף התקשוב. שר הביטחון נפגש עם קציני החיל הבכירים, קיבל סקירה אודות פעילות האגף וביקר ביחידות השונות.

השר יעלון ביקר בין היתר במערך הסייבר של האגף, ועמד על יכולותיו. בסיום הביקור אמר שר הביטחון, "יש לי פרספקטיבה היסטורית בנוגע לאגף עוד מזמן היותי רמטכ"ל, ובביקורי היום הבחנתי בהתקדמות רצינית מאוד נוכח האתגרים וההזדמנויות הניצבים בפנינו".

עוד ציין כי "אגף התקשוב מעניק מאמץ בפני עצמו בשדה הקרב, היכולות שראיתי באגף מאפשרות לנו להגדיר את האפקטיביות המבצעית. פיתוח יכולות התקשוב מאפשר לנו, בזמן אמיתי, להעביר מידע ליחידות הלוחמות. יש לנו יכולות אדירות בתחום".

"במהלך הביקור פגשתי את אנשי מערך הסייבר של אגף, והתרשמתי מיכולתם וממקצועיותם, הוסיף שר הביטחון, "גם בתחום הזה יש הזדמנויות ואתגרים מצד אחד, ואיומים מצד שני. טוב שאנו מדינה מתקדמת ועתירת טכנולוגיה בתחום, כשהסייבר מחייב אותנו למאמץ הגנתי אל מול מי שמנסים לתקוף אותנו".

לסיום אמר כי  "אגף התקשוב מציג יכולות משמעותיות בתחום. עלינו להמשיך להיות נוכחים בחזית הטכנולוגיה בעולם, להמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולאמץ טכנולוגיות שיגדילו את האפקטיביות שלנו".