בימים אלו מציינים 80 שנים לרצח ד"ר חיים ארלוזורוב ממנהיגי מפא"י, אך למרות השנים הרבות שעברו מאז, יש כאלו שעדיין בטוחים כי הרוצחים באו מקרב הרוויזיוניסטים בראשות זאב ז'בוטינסקי.


בראיון לערוץ 7 סיפר מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, יוסי אחימאיר, שהוא גם בנו של אבא אחימאיר שנעצר בחשד לשותפות ברצח, כי בתקופת טרום הרצח היה ויכוח חריף בין הרוויזיוניסטים למפא"י, "בעקבות עליית הנאצים לשלטון זיהו הרוויזיוניסטים את קו המחשבה של היטלר וקראו לחרם טוטאלי של העם היהודי על גרמניה וכל קשר עימה".


"מנגד", סיפר אחימאיר, "ארלוזורוב קיים מגעים עם גרמניה. בוודאי כוונתו היתה טובה - להציל את היהודים ורכושם באמצעות הסכם שנקרא טרנספר - העברת סחורות של יהודים לארץ ובתמורה לכך היהודים ישלמו לגרמנים את עלות שווי הסחורה שיביאו איתם ארצה".


"באותו יום שישי שנרצח ארלוזורוב פורסם מאמר בעיתון 'חזית העם' של הרוויזיוניסטים נגד מעשיו של ארלוזורוב. לכן קל היה להסית מיד נגד הרוויזיוניסטים. מדובר בצירוף נסיבות מצמרר שנוצל בצורה צינית לפוליטיקה".


אחימאיר ציין כי אברהם סטבסקי, צבי רוזנבלט ואבא אחימאיר, הועמדו לדין וכולם זוכו על ידי בית המשפט הבריטי, "מי שהעלילו את העלילה - מפא"י ובן גוריון, לא קיבלו את פסק בית המשפט והמשיכו להאשים אותם ברצח".


הוא ציין כי בשנים הראשונות של המדינה, כל מי שכתב מאמר, ספר או כתב עת וחזר על העלילה, צבי רוזנבלט תבע את הכותב על הוצאת דיבה ובכל המקרים הוא זכה והנתבע נאלץ לפרסם התנצלות ולשלם קנס.


ב-1982 כששבתאי טבת הוציא את ספרו 'רצח ארלוזורוב' וחזר על ההאשמה שרוזנבלט וסטבסקי רצחו את ארלוזורוב, החליט מנחם בגין שהיה אז ראש ממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית. במשך שנתיים חקרה הוועדה את הנושא והמסקנה היתה שהם לא רצחו את ארלוזורוב.


"לדאבוני", סיפר אחימאיר, "עד היום אני שומע מכמה אנשים באקדמיה ואישי שמאל אחרים וגם כמה מבני משפחת ארלוזורוב, כי הם לא מוכנים לקבל את פסיקות בתי המשפט הבריטי והישראלי. חוזרים בזדון לב על העלילה".


הוא סיפר כי בשנת העשור לפרשה פרסם אביו - אבא אחימאיר קריאה לאנשי מפא"י לעלות יחד לקבר ארלוזורוב ולהתאחד דווקא על קברו, "הקריאה הזו לא נענתה עד היום".


"כל חייו לחם אבי להוציא את האמת לאור אבל באותו ליל שבת רצחו את ארלוזורוב בגופו ואת אבא אחימאיר בנפשו".