מרימים יד רק בשיעור
מרימים יד רק בשיעורלביה"ס נועם-הצבי בנות ברחובות

תוצאות מבחני המיצ"ב שהתפרסמו לאחרונה, חושפים לא רק הישגים לימודיים ויכולות למידה, אלא גם את מדד האלימות בבית הספר. במדד נמצא כי ארבעה מתוך שלושים בתי הספר המובילים בקטגוריית 'בתי הספר עם הכי מעט מקרי אלימות' שייכים לרשת החינוך הדתית "נועם-צביה".  

בתוך כך נכללים בתי הספר הבאים: ממ"ד בנות נועם-הצבי ברחובות, ממ"ד בנות נועם קרית-משה בירושלים, אולפנת צביה אשקלון ואולפנת צביה-עזתה בבית הגדי.

כל אלו דיווחו על שניים או פחות מקרי אלימות המתרחשים בתוך כתלי בית הספר בחודש.

נתונים אלו עולים מהחלק של "אקלים וסביבה פדגוגית" במיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית). בחלק זה ענו התלמידים על תשע שאלות, שש מתוכן עוסקות באלימות ישירה כמו: "בחודש האחרון קיבלתי מכה, בעיטה או אגרוף מאחד התלמידים" ושלוש באלימות עקיפה כמו "בחודש האחרון הטילו עליי חרם".

בנוגע לכל היגד התבקש כל תלמיד לבחור מתוך שלוש אפשרויות: "אף פעם", "פעם או פעמיים", "שלוש פעמים או יותר". לצורכי הדיווח על הממצאים סווגו המשיבים שציינו את שני הערכים הגבוהים ביותר. המדד המסכם הוא הממוצע של שיעורי המדווחים על אירועי האלימות המתוארים בהיגדים השונים, והוא נע בין 0 ל-100. יש לציין כי מדובר בתשובות סובייקטיביות שנענו על ידי התלמידים בלבד, וכי לא ניתן משקל שונה לשאלות המגוונות.

ינון בן דוד, מנהל בית הספר ממ"ד נועם-הצבי בנות רחובות הגיב על הפרסום: "הפן הערכי והמידות הטובות הוא החשוב ביותר מבחינתנו לבניית עולמה האישיותי של התלמידה. מי שמתהלך במסדרונות ביה"ס חש את השמחה, הרוגע והאווירה הנעימה במשך כל השנה, זהו הבסיס לעבודת ה'. אנו שמחים שהמאמצים אכן נושאים פרי".

הרב איתן אייזמן, העומד בראש מוסדות נועם-צביה, הוסיף ואמר: "ברשת נועם- צביה מחנכים לאמונה ולטיפוח המצוות. עושים זאת על ידי ריבוי לימודי הקודש והעמקה בהם ובמקביל לומדים לימודי חול ברמה גבוהה. את כל זאת עושים באהבה רבה המקרבת את התלמידים לבורא עולם ולתיקון החברה בכללותה".