נערכים לקיץ
נערכים לקיץפלאש 90

הקיץ הוא מוקד להתמודדות כלכלית לא פשוטה עבור הורים רבים המתקשים לתמרן בין רצונות הילדים והאילוצים התקציביים. שיעור שני מבין שלושה.

חישוב קטן – חופש גדול

כאמור חישוב ההוצאות הינו הדיבר החשוב ביותר בטרם אנו נכנסים לקדחת החופש הגדול. טיול לחו"ל? – לאן, כמה זמן, האם יש מבצעים ליעד, עם או בלי הילדים, מאורגן או עצמאי. טיול בארץ? – כמה ימים, מה הוא כולל, מקומות לינה, אוכל. קייטנה לילדים? כמה זמן, עירוני או פרטי, כולל ארוחות צהריים או לא, עד איזו שעה. בילויים? לאן, כמה, איפה, באיזו תדירות. לאחר חישוב ההוצאות יש להשוות זאת מול התקציב שברשותכם לטובת העניין.

המטרה היא לא להיגרר להוצאה לא צפויה ולא רצויה. נכון זה נשמע מעייף ונוקדני ויכול להוציא את החשק מהחופש – אבל זוהי הדרך האולטימטיבית לעבור את החופש בשלום מבלי להיכנס לגירעונות לכל השנה.

החופשה החלומית בחו"ל

ככלל – כדאי לצאת לחופשה בחו"ל דווקא לא בחודשי הקיץ שבהם המחירים הכי גבוהים מכל ימות השנה. אפילו אם תדחו זאת לספטמבר – המחירים ירדו באופן משמעותי. את החופשה לחו"ל חשוב לתכנן חודשים מראש על מנת לחסוך לצורך זה ולהגיע מוכנים מבחינה כלכלית להוצאה משמעותית זו. יש להקציב סכום קבוע כל חודש בחודשו לסעיף זה ולקחת בחשבון את העלויות הבאות: טיסה, מיסים, נסיעות ואוכל וכסף להתנהלות בחו"ל , ולקחת עוד מקדם של לפחות 15 אחוז על הסך הכולל להוצאות בלתי צפויות. אם סוגרים מראש ניתן לקבל עסקאות משתלמות מאוד דרך האינטרנט כגון: חבילות טיסה "הכול כלול", השכרת רכב, כניסה לפארקים ומלונות.

חופשה בארץ – לא מה שחשבתם

גם אם ההוצאות פחותות מחופשה בחו"ל, נופש בארץ מהווה הוצאה משמעותית. על מנת לחסוך ולצמצם את העלויות, תמיד אפשר לישון באוהל על שפת הכינרת או בחניון לינה מסודר – יותר חוויתי ויותר משתלם. גם לשכור דירה למספר ימים היא אופציה לא רעה.

כמו שאמרנו קודם, טיול טוב לא חייב לכלול עשרות אטרקציות יקרות, ומסלול רגלי עם מים יכול להוות חוויה הרבה יותר מעשירה מאשר רבע שעה על טרקטורון. אם החלטתם לשלב אטרקציה בתשלום, כנסו לאתר האינטרנט של המקום קודם ובדקו האם יש הנחות או קופונים אטרקטיביים.

אמא, אני רעב!!!

ההוצאות עבור מזון צפויות לעלות במהלך הקיץ. הילדים נמצאים בקייטנות בבית או בפעילויות בחוץ  וצריך לדאוג להם לכריכים בבוקר, ארוחות צהריים וכן נשנושים לאחר הצהריים. על מנת להצליח במשימה חשוב להגדיר תפריט לכל החופש. כך נוכל לוודא שאנחנו מגוונים בתפריט ולא מופתעים מעלותו.

בנוסף, ישנם שלל קופונים המציעים הנחות משמעותיות בתחום המסעדות וכן ברשתות המזון. במידה ואתם מתכוונים לצאת לארוחה משפחתית, כדאי לברר מראש אם יש קופון עם הנחה משמעותית באזור המגורים שלכם או לחלופין באזור בו אתם מעוניינים לסעוד. 

במסעדות עצמן, בחנו את כדאיות הארוחות העסקיות. על מים מהברז לא משלמים, אך אם בכל זאת תרצו שתיה מתוקה - קנו בקבוק גדול ולא קטן.