חנוכת המועדון. היום
חנוכת המועדון. היוםנתנאל אריאל

השר אורי אריאל חנך היום (חמישי) מועדון נוער בכפר הבדואי רומיית אל הייב בגליל. זאת לאחר שסייע רבות לתושבי הכפר ואף השיג עבורם את הסכום הדרוש להקמת המועדון.

בכפר שבניו משרתים בצה״ל הזמינו את השר אריאל לטקס חניכת המועדון, לאחר שסייע להם לקבל מאתיים אלף שקלים מהקרן לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי), שהיה ידוע כמסייע רבות למגזר הבדואי ששירת בצה״ל.

אחמד פאלח, ראש עמותת ״צוות״ וחבר בוועד המקומי ברומיית אל הייב אמר בטקס: "גנדי נרתם לחיילים הבדואים במשך שנים. אני לא צריך להרחיב על פועלו של גנדי למען האוכלוסיה הבדואית. גם בחייו וגם במותו הוא ממשיך לסייע ואת המועדון הזה הצלחנו להקים בעזרת הקרן לזכרו".

פלאח הוסיף "כבוד השר אורי אריאל הוא ממשיך את דרכו של גנדי ומסייע לנו עוד מימיו כחבר כנסת. אני אומר היום לחיילים הבדואים. יש לכם נציגות בכנסת ובממשלה, קוראים לו אורי אריאל, וכשהוא אומר הוא מקיים״.

דרורית שטייניץ, מנהלת אגף תקציבים במשרד ראש הממשלה אמרה, כי "אני מאוד שמחה שהצלחנו לשתף פעולה עם המועצה הבדואית. אנו במשרד ראש הממשלה מנהלים את הקרן לזכרו של גנדי, הצלחת המיזם הזה והקמת המועדון זה בזכות החיבור שעשה בינינו השר אריאל. יש פה ציוד איכותי ואני מקווה שזה יחזק את פעילויות הנוער ביישוב".

ראש מועצת זרזיר, חסן אל הייב, ציין כי "הילדים שלנו תמיד הולכים לשרת בצה"ל ללא תנאי. אצלנו מתנדבים עוד מלפני קום המדינה. צריך להבין שאנחנו אנשים צנועים. אנחנו לא שורפים צמיגים ולא חוסמים כבישים כדי לומר למדינה תרמנו את שלנו תתנו אתם את שלכם בחזרה. אני שמח שהשר אריאל פועל על מנת לסייע לנו, במיוחד כעת בתחומי משרדו. אנחנו זוכרים את גנדי כל יום ואיך דאג לכל בית במגזר שלנו״. 

השר אורי אריאל הזכיר לנוכחים כי הוא נכנס לכנסת בעקבות הירצחו של רחבעם זאבי: "לאחר שגנדי נרצח הגעתי לנחם את האבלים ואמרתי ליו״ר הכנסת שאני לא יכול להישבע אמונים לכנסת עד אחרי השבעה, עד שיעל, אלמנתו של גנדי, נתנה לי את ברכת הדרך."

השר אריאל הוסיף: "ככל שאנחנו יכולים, אנחנו ניתן תשובות לבעיות. אנחנו מחוייבים לכם ביותר מ 100%. אל תוותרו. מה שמגיע לכם, מגיע לכם. אף אחד לא עושה לכם חסד. זה מגיע לכם ואני אשתדל לעזור לכם וגם להמשיך להנציח את גנדי פה ובמקומות אחרים״. 

יש לציין כי הבדואים ביישובים רבים בצפון משרתים שירות מלא בצה"ל.