קלינטון ופרס
קלינטון ופרסרויטרס
הקרן הקיימת לישראל חזרה בה מהחלטתה לתרום חצי מיליון דולר בעבור הרצאה של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, במרכז האקדמי פרס ברחובות.

במכתב שנשלח (יום ה') לחברי דירקטוריון קק"ל, התייחס מנכ"ל הקרן אלי שפיגלר, לסערה התקשורתית שהתחוללה סביב הגעתו של קלינטון לישראל.

"לאחרונה נחשפתם לפרסומים כאלו ואחרים בתקשורת, בעניין הרצאתו הצפויה של נשיא ארה"ב לשעבר, מר ביל קלינטון, במרכז האקדמי פרס ומעורבותה של קק"ל בנושא", כתב שפיגלר לחברי הדירקטוריון.

הוא ביקש להבהיר כי הזמנתו של קלינטון בוצעה עוד בחודש יוני 2012 על ידי המרכז האקדמי פרס, שחתם על ההסכם ושילם את אשר התחייב ממנו." למען הסר ספק , לקק"ל או למי מאנשיה מעולם לא היה כל מגע עם קלינטון או נציגיו", נטען במכתב.

"ההחלטה על ההשתתפות בערב הגאלה של המרכז האקדמי פרס, אליו הוזמן מר קלינטון, התקבלה לפני מספר חודשים על-ידי צוות ההיגוי הבינלאומי של ועידת נשיאי קק"ל JNF, זאת מתוך ההערכה העצומה שרוחשת קק"ל – JNF לתרומתו של מר קלינטון לעם היהודי ולמדינת ישראל" .

בימים האחרונים, כתב שפיגלר לראשי קק"ל, עודכנו חברי צוות ההיגוי בשיח הציבור שהתנהל סביב השתתפותו של קלינטון באירוע.

"בעקבות כך קיימה ועדת ההיגוי הבינלאומית התייעצויות בין חבריה, והיום דווח לנו כי התקבלה החלטה למשוך את השתתפותנו מאירוע זה, ובמקומו ביקשה מאיתנו לקיים אירוע חלופי", כתב שפיגלר.

הוא הבהיר כי ללא הסערה התקשורתית, הגעת קק"ל לאירוע היתה מביאה להצלחה רבה והיתה מגדילה את התרומות לקרן.

"כידוע, רבות מתרומות אלו מגויסות באירועי התרמה המתקיימים ברחבי העולם מטעם לשכות JNF שונות. אירועים אלו בהחלט עולים כסף, אך חשוב לזכור כי הם מסייעים לנו לרתום את שותפינו להשקעת משאבים עצומים לטובת הפעילות הציונית, הקהילתית והממלכתית, מנת חלקנו".

שפיגלר כתב כי עקב האווירה התקשורתית שהתבססה, לדבריו, על אי דיוקים, "שלא לומר על עובדות שגויות בעליל, החליטה ועדת ההיגוי הבינלאומית למשוך את ידיה מערב הגאלה. הוועדה החליטה כי האווירה שנוצרה אינה מאפשרת לקק"ל - JNF לחלוק את הכבוד הראוי לנשיא לשעבר קלינטון ולנשיא פרס וכן לידידינו ולתומכינו בחו"ל".