חברת 'באמונה' המייצגת ציבור רוכשים ביישוב חריש, יוצאת נגד שר האוצר יאיר לפיד לאחר שלטענתם התעלם מציבור הרוכשים בחריש.

ישראל זעירא, מנכ"ל 'באמונה', טוען כי לפיד הוא כמו כל פוליטיקאי אחר, כלשונו, "הוא יודע לכתוב, גם לדבר, אבל בין הדיבורים למעשים קיימת תהום עמוקה.

"לפיד מזלזל בבוחריו, הוא השתמש וזרק את מעמד הביניים לאחר שהבטיח להם הבטחות ולא עמד במילתו. אותו הדבר עשה גם לציבור רוכשי הדירות בחריש לשם הגיע קהל גדול של זוגות צעירים. בעוד שלפני הבחירות חריש היה יעד מועדף על לפיד, היום הוא מתעלם מהישוב ומציבור רוכשי הדירות במקום, תוך ביטול כל ההטבות שהובטחו".

זעירא תוקף עוד את לפיד ואומר כי לא ניתן לסמוך עליו. "אם ראובן קוגן ופקידי האוצר מכריעים ומקבלים החלטות תוך ביטול כל האידיאולוגיה עליה נשען לפיד, הרי שהוא הופך ללא רלוונטי", אמר.

בחודש האחרון פעלה חברת באמונה כדי להשיב לרוכשי הדירות את המענקים שהובטחו לקונים דירה ראשונה בפריפריה. אמנם הנחיית משרד האוצר לאפשר מתן מענקים עד לחודש יולי, אבל בחברת באמונה אומרים כי ההנחיות שהוצאו כוללות מגבלות מהותיות וספק רב אם העמותות הבונות יצליחו לעמוד בהן, כשעיקרו חובה להוציא היתרי בניה עד הזמן הנקוב.

בשבוע האחרון השתתף זעירא בישיבת סיעה של 'הבית היהודי' ובוועדת הכלכלה של הכנסת בהשתתפות שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, במטרה להאריך את מועד מימוש ההטבה.