מציעה ליבות חדשות לתחום הביניים של הטלפונים ו
מציעה ליבות חדשות לתחום הביניים של הטלפונים וARM

הימים הם ימי הכרזות של החברות בתחום ייצור המעבדים. גם ARM ניצלה את תערוכת קומפיוטקס כדי להודיע על ליבת מעבד חדשה. היא הכריזה על ה-Cortex-A12. ליבת עיבוד זו מיועדת לשימוש במעבדים שמסופקים לטלפונים חכמים וטאבלטים ברמת הביניים, מבחינת ביצועים ותמחיר.

ה-Cortex-A12 אמורה להחליף את ה-Cortex-A9, הליבה הנוכחית שאת התכנון שלה מוכרת כיום ARM ליצרניות מעבדים למכשירים בתחום שנע בין 300 ל-400 דולרים. לפי החברה, הליבה החדשה תספק ביצועים שטובים בעד 40% יותר לעומת ליבת ה-A9, בהינתן מהירות שעון וצריכת הספק זהים.

יצרניות טלפונים חכמים וטאבלטים לא צריכות לחשוש מבחינת תאימות היישומים הקיימים. ה-Cortex-A12, כמו קודמיו, מבוסס על ארכיטקטורת ARMv7. הוא יכול לתמוך מבחינת כתובות בעד 1 טרה-בייט זיכרון, כך שניתן לספק עמו מכשירים עם זיכרון עבודה יחסית גבוה.

המעבד החדש גם תומך בפלטפורמת ה-big.LITTLE של ARM. פלטפורמה זו מאפשרת לשלב 4 ליבות מהירות לצד 4 ליבות איטיות יותר באותה פיסת סיליקון. המטרה היא לחסוך הספקים זמן עבודה שוטפת. הליבות המהירות והחזקות יותר נכנסות לעבודה רק ביישומים שדורשים זאת. לצד ארבע ליבות Cortex-A12 ניתן יהיה לשלב ארבע ליבות Cortex-A7.