הענן החינמי: צריכה שהשתנתה וממשיכה להשתנות

בבזק סופרים כ-60 אלף לקוחות בשירות ענן הגיבוי החינמי שלהם, וחוגגים את המאורע עם אינפוגרפיקה שמציגה את השינויים בהרגלי הצריכה.

דורון רותם שני , ג' בתמוז תשע"ג

בזק מציינת כ-60 לקוחות בשירות הענן שלה B Clou
בזק מציינת כ-60 לקוחות בשירות הענן שלה B Clou
בזק

כ-60 אלף לקוחות כבר משתמשים בשירות B Cloud, שירות הגיבוי החינמי בענן שמציעה בזק. כך הודיעה החברה, שהוסיפה וסיפרה שעשרות אלפי קבצים, תמונות וסרטי וידאו מתווספים לשירות הענן שלה בכל יום. בבזק ציינו שכששני שלישים מהקבצים המועלים הם תמונות, וכל השאר הם מסמכים סרטים ומוזיקה. החברה גם התחייבה שנפח האחסון בענן שלה יישאר בינתיים בלתי מוגבל.

לכבוד המאורע שחררה בזק אינפוגרפיקה שמתארת את השינויים בהרגלי הצריכה של מוצרי המדיה השונים, וגם את השינוי הטכנולוגי שעבר התחום ב-130 השנה האחרונות.

כך לדוגמה היא תיארה את השינוי בצריכת המוזיקה, ואת המעבר מרכישת תקליטים להורדות שירים מחנויות ברשת: ב-1973 נמכרו בעולם 500 מליון תקליטים וקלטות, ב-2001 נמכרו 2.25 מיליארד תקליטורי מוזיקה, ובשנה שעברה נמכרו 4.3 שירים שהורדו באופן דיגיטלי למחשבים והמכשירים הניידים של המשתמשים.

במקביל, ב-1964 נמכרו קלטות מגנטיות שאפשרו לשמור בכל צד שלהן 60 דקות אודיו. ב-1983 תקליטור אפשר צריבת כ-80 דקות אודיו, וכיום אפשר לשמור בדיסק און קי בנפח 16 ג'יגה-בייט כ-16,000 דקות אודיו.

עוד שינוי מהותי בחיינו, שזינק עוד יותר בגלל השילוב של מצלמות יותר ויותר איכותיות בטלפונים חכמים, הוא הצילום. אם ב-1980 צלומו ברחבי העולם כ-25 מיליארד תמונות, כיום עולות בכל יום בלבד כ-40 מליון תמונות לשירות אינסטגרם בלבד. בפייסבוק כבר נשמרו עד היום כ-240 מיליארד תמונות. בסך הכל כ-46% מהאוכלוסייה מעלה תמונות לאינטרנט.

לצפיה באינפוגרפיקה המלאה לחצו כאן.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il