הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןאולפני אתרוג

רבה של מעלה אדומים, הרב מרדכי נגארי, יוצא להגנה ביומן ערוץ 7 על זקן הרבנים הרב דרוקמן בעקבות מכתב העורכים שהתפרסם בעיתון מקור ראשון.

לדבריו, זה הזמן לצאת ולמחות, "ישנם הרבה דברים שאנשים משאירים בבטן, אבל כשזקן הרבנים הרב דרוקמן שליט"א, שהוא גדול המתונים שבעולם, בית הלל אמיתי, ביטל מנוי ל'מקור ראשון', צריכים להתעורר כולם ולחזור בתשובה".

הרב נגארי קובע כי הדברים שכתבו שלושת עורכי העיתון נגד מה שהוגדר בפיהם כהשתלטות רבני הבית היהודי על המפלגה היה הקש ששבר את גב הגמל, "כמי שמגדירים את עצמם הממשיכים של עיתון הצופה, יש כאן משהו חמור מאוד. אני עוקב אחרי העיתון וחלק נכבד מהמאמרים התורניים שיש שם במוסף של שבת לוקים בדברי כפירה. אין לי מילה אחרת לכך. יש שם אקדמאים שמבארים פרשות בתורה, אז עכשיו מי שאומר שלרבנים אסור להתערב, בפרט בסוגיה של בחירת רבנים, הוא בגדר של אפיקורס. אלה דברי אפיקורסות. את הדברים הללו קוראים גם ילדים קטנים. הדברים האלה מחלחלים לאט לאט, יש כאן מגמה השקפתית להרחיק את הנוער שלנו מהתורה. הרי כל מגמתם של הרבנים היא להשפיע השפעה של תורה. קראתי שם דעת של רב צעיר, הרב אמנון בזק, הייתי המום, איך הוא מעז לומר ש'כמדומני הרב דרוקמן טעה', מי אתה? אתה רב צעיר שלא מחשיב את דעתם של הזקנים, זה חמור".

לדבריו הגיע הזמן שהציבור הדתי לאומי ידע לכבד את זקני הרבנים, "זקני תלמידי חכמים ככל שהם מזקינים, דעתם יותר חכמה. אחרי דברים כאלה אנחנו לא יכולים לחזור לסדר היום. מאוד נחמד לדבר על אחדות, אבל האחדות שמדברים עליה היא אחדות מזויפת, כי צריכים קודם כל לשמוע את דברי הרבנים. מנפנפים כל הזמן ברב קוק, אבל אחד המאמרים של הרב קוק, עסוק ב"קורחיות" בישראל, מאמר שקובע שאסור שיהיה טשטוש מעמדות בהיררכיה התורנית בעם ישראל ופה יש טשטוש, ובדבר הזה הציבור שלנו צריך לעשות תשובה. מותר לנו ללמוד בנושא הזה מהציבור החרדי".