שחרור מחבלים היום
שחרור מחבלים היוםצילום: פלאש 90

אימן אלשראונה, מחבל משוחרר עסקת שליט, שגורש לרצועת עזה לאחר שביתת רעב, מצהיר על חזרתו לפעילות טרור במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס.

אחמד שלדאן, כתב ערוץ אלמיאדין הלבנוני בעזה, שידר לאחרונה כתבה אודות חזרתו של המחבל המשוחרר, אימן אלשראונה, לפעילות מבצעית במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אלדין אלקסאם. בכתבה ראיין הכתב את אלשראונה בביתו בעזה והתלווה אליו לפעילות צבאית במזרח הרצועה, סמוך לגבול עם ישראל. לדברי הכתב, מידי יום חמישי בלילה לובש אלשראונה את מדיו, לוקח את נשקו ויוצא לפעילות לילית מבצעית. בכתבה גם נאמר, כי שנות המאסר הממושכות לא השפיעו על אלשראונה וכי עבורוההשתתפות בג'האד עדיין מהווה וכורח. אלשראונה אמר בכתבה, כי גדודי עז אלדין אלקסאם קיימים כדי להגן על אדמתם ולשחרר את שטחי הגדה, את הר הבית, "את כל פלסטין מהנהר ועד הים" ואת האסירים הפלסטיניים הכלואים בישראל".

במרכז המידע למודיעין ולטרור, המדווחים מעל הצהרתו זו של אלשראונה, מציינים כי חזרתם של מחבלים משוחררי עסקת שליט לפעילות טרור הינה תופעה נפוצה המנוגדת לתנאי שחרורם.

אימן אלשראונה הינו פעיל חמאס מאזור חברון, אשר נדון ל 38- שנות מאסר בגין שורה של פעולות טרור ובהן הנחת מטען בבאר שבע שגרם לפציעתם של 19 בני אדם. הוא שוחרר במסגרת עסקת שליט, נעצר מחדש משום ששב לעסוק בפעילות טרור.

אלשראונה קיים שביתת רעב במשך 53 ימים במהלכה התקיימו ביהודה ושמרון הפגנות שקראו לשחרורו כחלק מ"מחאת האסירים". בסופו של דבר הותר לו לצאת לרצועת עזה למשך עשר שנים במקום לחזור לכלא ולרצות את עונשו (מרץ 2013 ). לאחרונה הוא התראיין לערוץ טלוויזיה לבנוני בו סיפר כי הוא חזר לפעילות צבאית במסגרת גדודי עז אלדין אלקסאם הזרוע הצבאית-טרוריסטית של חמאס.

כאמור במרכז המידע רואים בחזרתו של אימן אלשראונה למעגל הטרור חלק מתופעה נרחבת יותר של חזרת משוחררי עסקת שליט למעגל הטרור.

אנשי המרכז מציינים ומציינים כי בשנה האחרונה חשפו כוחות הביטחון הישראליים שורה של התארגנויות ביהודה ושומרון אשר כללו משוחררים של עסקת שליט או כאלו אשר הופעלו ע"י משוחררי עסקת שליט מהרצועה וממדינות ערביות אחרות (סעודיה, ירדן, קטר). בקרב המשוחררים הללו ומפעיליהם בולטת תנועת החמאס.

עוד מציינים שם עבור מי שאולי שכח כי "מעורבותם של המחבלים המשוחררים בפעילות טרור מהווה הפרה בוטה של הסכם השחרור, שהושג בתיווך מצרים".

"בולטת גם מעורבותם בפעילות טרור של מחבלים משוחררים, שבמסגרת תנאי העסקה יצאו למדינות אחרות. שורה של פרשיות, שנחשפו לאחרונה על ידי שירותי הביטחון הישראליים, ממחישה באופן בולט את מעורבותם הגבוהה של פעילים אלה, בדגש על פעילי חמאס, בפעילות שנועדה להקמת תשתית טרור ביהודה ושומרון. סעודיה וירדן מנוצלות במיוחד כמקומות מפגש בין תושבי יהודה ושומרון לבין מפעיליהם והדבר הומחש היטב בחשיפות התארגנויות טרור בתקופה שחלפה מאז ביצוע עסקת שליט", מציינים אנשי מרכז המידע.