בקבוק תבערה
בקבוק תבערהצילום: פלאש 90

שתי מסעדות כשרות ובית בו מתגוררים יהודיים הנמצא במרחק של שני ק"מ מהמסעדות הותקפו בסוף השבוע בבקבוקי תבערה. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

ביום שישי (7 ביוני) הושלכו בשעה שתיים לפנות בוקר שלושה בקבוקי תבערה לעבר מסעדת Caf? Shalom בבעלות של סילבן חזן. למסעדה נגרם נזק קל. אחד מבקבוקי התבערה לא התפוצץ והוא עשוי לספק קצה חוט לעבריינים.

ביום ראשון (9 ביוני) בשעה 12:45 בצהריים נכנסו שני רעולי פנים למסעדת Chops והשליכו בקבוק תבערה לתוך המסעדה, בה נמצאו באותה העת 30 איש. מסעדת צ'ופס, שלה הכשר כשרות KSR, היה יעד להתקפת בקבוקי תבערה בחודש אוקטובר 2012.

ביום שבת (8 ביוני) בשעה 2:15 לפנות בוקר הושלך בקבוק תבערה לתוך בית ב- Cote St Luc שעל דלתו מותקנת מזוזה. בבית שהו באותה עת שישה אנשים, ובהם שני ילדים בני 14 ו-7.

ג'ייסון קני, השר לענייני אזרחות והגירה, וחבר הפרלמנט הליברלי, בוב ראיי, גינו בהודעות בטוויטר את מתקפת בקבוקי התבערה לעבר יעדים יהודיים במונטריאול.

ראשי הקהילה היהודית במונטריאול אינם ממהרים לקבוע, כי מדובר בפשעי שנאה. בהודעה של הפדרציה היהודית נמסר, כי ראשיה עומדים בקשר עם המשטרה בפרשה זו, וכי לפי שעה אין מידע המצביע על מניע של שנאה כלפי יהודים.

יש לציין, כי השלכת בקבוקי תבערה לעבר בתי עסק היא פרקטיקה מקובלת של ארגוני הפשיעה כדי לאלץ אותם לשלם דמי חסות.