עו"ד דורון ברזילי
עו"ד דורון ברזיליפלאש 90

2,132 בעלי תואר במשפטים הוסמכו הערב (חמישי) בטקס חגיגי בירושלים, במעמד שרת המשפטים ציפי לבני וראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי.

2,132 עורכי הדין החדשים יצטרפו ל-51,708 עורכי דין פעילים החברים בלשכה. המוסמך הצעיר ביותר שקיבל את רישיונו הערב יהיה בן 24 והמבוגר ביותר בן 75.

כמו כן, שיעור הנשים (54%) שתוסמכנה הערב יעלה על שיעור הגברים (46%).

ראש הלשכה, עו"ד ברזילי, בירך את המוסמכים החדשים וציין שלושה נושאים עיקריים אשר דורשים לטענתו תיקון ושיפור. "הצפת מקצוע עריכת הדין, הפחתת תשלום דמי החבר והסיוע לחברי הלשכה, הצעירים והוותיקים כאחד. השמירה על איכותו של המקצוע, מחייבת את הארכת תקופת ההתמחות ושינוי מתכונת הבחינה באופן שיקנה את מכלול הכלים הפרקטיים להכשרת המתמחה", אמר ברזילי

בנושא תשלום דמי החבר ללשכת עורכי הדין ציין ברזילי כי לאחר בדיקה יסודית שנעשתה אודות הכנסות דמי החבר, נמצא כי מחציתן מופנות לסבסוד פעילויות תרבות ופנאי, "אני סבור כי על דמי החבר לגלם את פעילויות החובה והרשות של הלשכה, ואילו פעילות התרבות והפנאי צריכות להיות ממומנות בידי מי שיבקש להשתתף בהן", הוסיף.

"הלשכה איננה פועלת ולא תפעל לפי מכסות קבלה. אנו מבקשים לקבל את הטובים והראויים ביותר, והשינוי חייב להיות בשערי המקצוע", סיים ברזילי.