הזוכים הנרגשים והמדליות
הזוכים הנרגשים והמדליותטורא

תחרות אשכול הזהב 2013 הבינלאומית שנערכת מדי שנה בישראל, הודיעה בטקס יוקרתי על הזוכים השנה.

בין הזוכים יקב הבוטיק טורא מהשומרון, יקב צעיר יחסית, רק בן 7 שנים, שזכה בלא פחות מ 4 מדליות בתחרות האחרונה. אלו מצטרפים ל-11 מדליות בהם זכה יקב טורא בשנים האחרונות.

לתחרות נשלחים היינות הטובים ביותר בארץ בכל קטגוריה במטרה לזכות במדליה, כשהטעימה היא עיוורת, ללא ידיעת מקור היין. 

מבין כל היקבים שניגשו לתחרות, הדהים  יקב טורא מהישוב רחלים שבשומרון,  שזכה  בארבע מדליות כולם בקטגוריות היוקרתיות מעל 100 ₪ לבקבוק. יקב  טורא  זכה במדלית זהב על  יין ה - Mountain peak. במדליית כסף על הטורא מרלו, במדליית כסף נוספת על הטורא שירז ובמדליית ארד על הפינו נואר.

אבי בן עמי מנהל התחרות ציין כי "בתחרות השתתפו 54 יקבים, רק  20 מתוכם זכו. הישג מרשים ליקב טורא, יקב הבוטיק שזכה במדליות הרבות ביותר בתחרות". עוד ציין בן עמי ואמר: "אין ספק שאיכות הענבים באזור השומרון תורמת רבות להפקת יין איכותי ברמה בינלאומית. האקלים המיוחד של האזור בעיקר בהר ברכה מתאים במיוחד לגידול ענבים, וידוע שיין טוב עושים מענבים טובים".

בשנים האחרונות החלה התעוררות גדולה בגידול ענבי יין בהרי השומרון ובהקמת יקבים בישובי המועצה האזורית שומרון, לצד ישובים בבנימין וביהודה . הגובה, האקלים, טיב האדמה והמשקעים יוצרים יין בטיב שמתחיל לבסס את עצמו כיין הטוב בישראל, אף יותר מיינות רמת הגולן. במועצה האזורית שומרון הבינו את הפוטנציאל הגדול ומסייעים רבות לחקלאי היין בהרחבת ופיתוח הענף באזור.

נזכיר כי בשומרון בלבד פועלים שבעה יקבים: יקב טורא ברחלים, יקב הר ברכה בישוב הר ברכה, יקב "בן פורת" ביצהר, יקב בוטיק" גת שומרון" בקרני שומרון, יקב בוטיק בגבעת ארנון באיתמר, היקב בגבעת "תקומה" ביצהר ויקב בוטיק נוסף המתרכז ביין ליצוא בישוב שערי תקווה.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה בירך את ורד וארז בן סעדון הבעלים של היקב  על זכייתם במדליות ואמר: "המועצה האזורית שומרון גאה בהצלחות הרבות של היקבים בשומרון, אין לנו ספק שהיקבים וגידול היין הוא האוצר המקומי של השומרון וההוכחות לכך לפנינו היום"