יותר שוויון. ארדן
יותר שוויון. ארדןפלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת שר התקשורת גלעד ארדן להקים רשות לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו.

הקמת הרשות לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו נועדה ליצור גוף רגולטורי אחד שירכז את סמכויות ההסדרה המצויות היום בידי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו והמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין.

במסגרת הרשות תפעל מועצה ציבורית, שתהיה עצמאית במילוי תפקידיה, והיא תופקד על כלל ההסדרה של תחום השידורים. בניגוד למצב הקיים, תהיה לגוף המסדיר ראייה כוללת בנוגע לשוק השידורים המסחריים.

פעולתו של הגוף המסדיר תעוצב על פי עקרונות ציבוריים וחברתיים, כאשר ההיבטים הציבוריים בעבודת הרשות יבואו לידי ביטוי בתפקידיה, במבנה הרשות ובנציגי הציבור  אשר ירכיבו את המועצה.

הרשות המאוחדת תפעל כרשות פנים ממשלתית, ובהמשך לכך מוצע לבטל את דמי הזיכיון השנתיים, שמשלמים בעלי הזיכיון לפי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן- 1990. מדובר בחיסכון של כ-40 מיליון ₪ בשנה לזכייניות שיכול להיות מושקע במסך, לטובת היצירה הישראלית.

במשרד התקשורת מסבירים, כי כיום, תוכנית המשודרת בערוצים שונים, תזכה להתייחסות רגולטורית שונה, וזאת בהתאם לגורם המפקח עליה. אותה תכנית, אם תשודר בערוץ 10 תפעל לפי הכללים של הרשות השנייה, אך אם תשודר בערוצי הכבלים או הלוויין, תפעל לפי הכללים של המועצה לשידורי כבלים ולוויין. מצב זה אינו רגיל ומקובל.

לכן, בהנחיית שר התקשורת גלעד ארדן, הוחלט לפעול כך שבמקום מציאות שבה פועלות שתי מועצות המקיימות מערכות כפולות, תאוחדנה המועצות לרגולטור אחד בעל ראיה כוללת.

כמו כן תהיה עצמאות לגופים המשדרים ובתוך כך, תישמר עצמאות חברות החדשות.

הקמת הרשות האמורה מהווה צעד ראשון לקראת הקמתה של רשות לאומית לתקשורת אשר תהיה מופקדת על כלל ההסדרה בתחום התקשורת - הן של תחום הבזק (טלקומוניקציה) והן של תחום השידורים (למעט השידור הציבורי). זאת, בהמשך להחלטת הממשלה מיום 2865 בנושא הקמת רשות לאומית לתקשורת ובהמשך להצעת חוק הרשות הישראלית לתקשורת, התש"ע -2010.

הצעת החוק תועבר למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה, לקראת העברתה להכנה בוועדת הכלכלה, לפני אישורה בקריאה שנייה ושלישית.