סוגר מעגל. היו"ר אדלשטיין
סוגר מעגל. היו"ר אדלשטייןפלאש 90

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין ‏(הליכוד‏), חשף הבוקר (ראשון) בראיון ל'דה מרקר', פרטים מעניינים באשר למעורבותו בגיבוש החוק וגילה כי ניסה להוציא סעיפים פוגעניים נגד הציבור החרדי מתוכו, אך לאחר שלפיד התעקש, וויתר על הוצאתם בתמורה להוצאת תוכנית ויסקונסין.

היה זה כאשר נשאל על הוויכוח הגדול ששרר בינו לשר האוצר. "היו כמה נושאים גדולים שנויים במחלוקת", השיב אדלשטיין.

"אני דרשתי להוציא את תוכנית ויסקונסין מחוק ההסדרים, והוא רצה להכניס את הסעיפים הפוגעים בחרדים, כמו חוק המפחית בתקציב של מוסד שלא מלמדים בו לימודי ליבה, ומיצוי כושר השתכרות של שני בני הזוג לצורך קבלת הטבות מהמדינה כמו הנחה בארנונה".

"אני רציתי להוציא מהחוק את הפגיעה בחרדים, כי מיו"ר הכנסת מצפים שהוא יגן על כל אוכלוסייה שיש נגדה מתקפה. היה עליהום על החרדים, ולכן ניסיתי להוציא את הסעיפים האלה מחוק התקציב ומחוק ההסדרים. לדעתי, נושאים כאלה מחייבים דיון ציבורי נרחב, ומקומם אינו בחוק ההסדרים. אבל לבסוף מאחר שראיתי ששר האוצר מתעקש עליהם, הסכמתי שהם ייכללו בחוק, בתמורה לכך שתוכנית ויסקונסין תצא החוצה".

מדוברות יו"ר הכנסת נמסר בתגובה, כי "אתמול פורסם בעיתון "דה-מרקר" כי כביכול יו"ר בכנסת הסכים להשאיר את הגזירות על החרדים בתמורה להוצאת תוכנית ויסקונסין. ברצוננו להבהיר שהדברים שנכתבו לא צוטטו/הובנו כלל וכלל! במסגרת המו"מ הקשה והארוך מול האוצר בנושא כושר ההשתכרות וחוק נהרי - לא עלה בידו של היו"ר להוציאם מחוק ההסדרים זאת בשל התעקשות האוצר והעומד בראשו. ללא שום קשר לגזירות אלה הצליח היו"ר להוציא את תוכנית ויסקונסין ורפורמות נוספות מחוק ההסדרים ומעולם הוא לא ביקש להוציא את ויסקונסין תמורת הגזירות נגד החרדים. יתרה מכך, בתדרוך עיתונאים שהתקיים בשבוע שעבר ציין היו"ר בפני כל העיתונאים (לציטוט) כי המו"מ באשר לגזירות נגד החרדים היה קשה וכי לפיד אמר שזה "הדגל שלו" ולכן הוא לא יוותר עליהם".

"משנוכחנו לראות כי הדבר יכול להוביל למצב שחוק התקציב וחוק ההסדרים לא יונחו, לא נותר אלא להשאיר את הגזירות - זאת לאחר שכבר הושגו הישגים רבים, ביניהם חוק ויסקונסין, ההון השחור, הצבת מצלמות תעבורה, יישום המלצות ועדת קדמי,  הטלת ארנונה על בתי תפילה ובתי עלמין ועוד.. .יצוין שאין בדברים כדי להטיל דופי בכתב דה-מרקר ו/או בעיתון דה-מרקר וכי הדבר נעשה בתום לב", הוסיף דוברו של אדלשטיין.