אפלייה אסורה. בית הדין לעבודה
אפלייה אסורה. בית הדין לעבודהפלאש 90

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מאשים את בתי הדין לעבודה בהצטברות הכוח המופרז לדעתו בידיהם של הוועדים החזקים במשק הישראלי.

לדבריו, "מה שקורה בנמלים ובחברת חשמל אינו באשמת שרי הממשלה אלא באשמת בתי הדין לעבודה. מה שעל הפרק אינו זכות ההתאגדות. איש אינו מערער על זכות ההתאגדות של העובדים בנמלים או בחברת החשמל או זכות ההתאגדות של כל ציבור עובדים אחר במדינה".

לין טוען, כי "הבעיה המרכזית היא שבתי הדין לעבודה בשורה ארוכה של החלטות העמידו תמיד את האינטרס האנוכי של העובדים במונופולים המוחלטים בשירותים החיוניים שבבעלות המדינה מעל האינטרסים הלגיטימיים של הציבור כולו ושל המשק".

"בתי הדין לעבודה לא השכילו לקבוע את האיזון הנכון שבין הזכות לשבות מול הפגיעה בציבור כולו ובעתיד המשק. ההגנה המופרזת שהוענקה על ידי בתי הדין לעבודה היא שהביאה לתוצאות החמורות של המתרחש בנמלים ובחברת החשמל", ציין לין.

לדבריו, "אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא החלטת בית הדין המחוזי בחיפה להציב חרב דמוקלס מעל המדינה, כך שאם היא לא תיענה לדרישות העובדים הם יהיו רשאים שלא לחבר ואפילו לנתק את  תחנת הכח דוראד מרשת החשמל הארצית. החלטה שהפכה את בית הדין למפקח פעיל על משא ומתן בין העובדים למדינה".