כסף
כסףצילום: פלאש 90

בית המשפט האריך את מעצרם של כ-30 חשודים שנעצרו אתמול (ראשון) בחשד למעורבותם ברשת ארצית סבוכה של סוחרי זהב, בלדרים, מפיצי חשבוניות פיקטיביות, חברות כח אדם, בעלי משרדי נותני שירותי מטבע ויצואני זהב - חלקם מזוהים עם פעילות כלכלית בארגוני פשיעה - שחברו על פי החשד ועסקו באופן לא חוקי בסחר בזהב, חלקו גנוב, מתחומי איו"ש לישראל וממנה לחו"ל, תוך שהם מייצרים תשתית מתוחכמת להעברת הזהב בחשאי, להסתרת הכספים והעסקאות ולהעלמות מס.

סה"כ העבירות בפרשה נאמד בהיקף משוער של מאות מיליוני שקלים.

החשודים נעצרו לאחר חקירה סמויה שנערכה על ידי להב 433 יאל"כ ורשות המסים חקירות מע״מ תל-אביב ובאר שבע במשך כשנה, ועם מעצרם ביצעו היחידות פעילות משותפת בסיוע מתפ״א מ״י במסגרתה נערכו חיפושים בעשרות בתים ומשרדים של חשודים כמעורבים בפרשה, נתפסו נכסים והוקפאו חשבונות בנק.

בחיפושים נתפסו שקים ובהם 200 ק"ג כסף טהור, תכשיטים בתפזורת, ארבעה מיליון ₪ במזומן ו-25 ק"ג זהב טהור אותו זרק אחד החשודים מן החלון עם כניסת השוטרים. בנוסף, הוחרמו רכבי יוקרה כגון BMW  ופורשה.

לחשודים גם מיוחסות עבירות של דיווח כוזב, קבלת דבר במרמה, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת המסים. אחד החשודים לכאורה הנפיק חשבוניות פיקטיביות בסך של 140 מיליון ש"ח.