תיעוד האירוע
תיעוד האירועAP

נשות השומרון יצעדו מחר (שלישי) בערב מהיישוב מעלה שומרון לכפר הערבי הסמוך עזון במחאה על יידוי האבנים באזור.

הצעדה, שתצא בשעה 18:30 מהיישוב, תיערך תחת הכותרת "נשים נגד אבנים". עם זאת, המארגנים, בהם ועד מתיישבי השומרון, המועצה האזורית שומרון ומועצות היישובים קרני שומרון וקדומים, מציינים כי להפגנה מוזמנים גם גברים וילדים.

את הצעדה תוביל ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ראש המועצה המקומית קדומים חננאל דוראני, יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר וראש מועצת קרני שומרון הרצל בן ארי.

בוועד מתיישבי השומרון מציינים כי הצעדה לכפר עזון מתקיימת לדרישת נשות השומרון, "עשרות שנים מיידים תושבי הכפר אבנים לעבר רכבים שנוסעים בכביש 55 (עוקף עזון) לכיוון היישובים מעלה שומרון, קרני שומרון, קדומים ויישובי מרכז השומרון".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר ציין כי "אין צורך להסביר שאבנים יכולות להרוג אך לא ברור מדוע מדינת ישראל לא הצליחה עדיין, אחרי כל כך הרבה שנים, למגר את התופעה הזו". לדברי קצובר, בעקבות הפגיעות הקשות שנגרמו לאחרונה מיידוי אבנים הוחלט לקיים את הצעדה בכדי לדרוש ממקבלי ההחלטות למגר את התופעה אחת ולתמיד לפני שיקרה אסון.

בוועד מתיישבי השומרון מוסיפים כי הנשים מתכוונות לצעוד לתוככי הכפר עזון. "נבהיר לערבים שטרור אבנים יתקל בתגובה ולצה"ל שהגיע הזמן למגר את התופעה", מדגישים בוועד.