מעורר סערה. שטרן
מעורר סערה. שטרןפלאש 90

יושבי ראש שדולת "עם דת ומדינה", חברי הכנסת אלעזר שטרן ויצחק (בוז'י) הרצוג קראו היום (שני) לשר החינוך הרב שי פירון לשלב את אמנת גביזון-מדן  במסגרת לימודי האזרחות במערכת החינוך.

ח"כ שטרן אמר בפתח השדולה כי "אמנת גביזון - מדן מהווה לשדולה תשתית, לא רק רעיונית, אלא שעומדת בפנינו האפשרות להפוך אותה לבסיס לחיים משותפים במדינת ישראל".

ח"כ יצחק הרצוג הוסיף ואמר כי: "הממסד לא מתמודד עם סוגיות דת ומדינה באומץ לב על אף שהנושא מעסיק גם את העם היהודי בתפוצות".

שרת המשפטים, ח"כ ציפי לבני, "במידה ולא נפתור את עניין ההסכמות בסוגיות דת ומדינה אנו נמצא את עצמנו כשבטים שונים שחיים זה לצד זה וכל התפיסה הציונית של מדינה יהודית ודמוקרטית תאבד מהתוכן שאנו אמורים לצקת בה".

פרופ' גביזון אמר "עד עתה לא הצלחנו לקדם באופן מעשי את האמנה מכיוון שהאנשים שעוסקים בעניינים המעשיים מתעניינים בשימור המציאות האידיאולוגיות, בניצול הכלים הדמוקרטים לחיזוק המסגרת הקיימת."

הרב מדן ציין כי "הרבה מפלגות והרבה אנשים מתפרנסים מכוח המריבות. זיהוי חד משמעי בין ההלכה ליהדות יוביל לכך שרבים יכריעו נגד הצו היהודי. על מנת לקיים אמנה אמיתית, שני הצדדים צריכים לדעת לבצע ויתורים אמיתיים"