ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנדצילום: פלאש 90

הסנאט של האוניברסיטה העברית בירושלים העניק היום (שני) לברברה סטרייסנד תואר דוקטור בפילוסופיה לשם כבוד.

בסרט קצר לפני קבלת התואר, אמרה סטרייסנד: "אני גאה בפרס הזה ובקשר שלי עם האוניברסיטה כי היא מייצגת מה שאני מוקירה בזהות היהודית שלי”.

לאחר שנענדה על צווארה שרשרת הכבוד, אמרה סטרייסנד: "קרוב ל-30 שנה יש לי קשר עמוק לאוניברסיטה העברית, היא לא רק בית למוחות המבריקים והמגוונים ביותר בישראל, היא גם מארחת את הבית על שם עמנואל סטרייסנד ללימודים יהודיים. אבי היה חוקר, מורה ואדם דתי שהקדיש את חייו לחינוך. כילדה קטנה הלכתי לישיבה כמו שאבי עשה לפני. הילדות שלי היתה עמוק במסורת אבל אני הייתי סתירה מהלכת. כיבדתי את המבוגרים, אבל תמיד שאלתי שאלות, רציתי לדעת למה. אבי היה איש ספר, ואני חושבת שהוא יהיה מאוד גאה לדעת שהמוסד המכובד הזה מעניק תואר לבתו.

ברברה סטרייסנד ציינה “מטריד אותי לקרוא על תופעות בחברה הישראלית שמדירות נשים, על נשות הכותל שמותקפות בכיסאות ברזל, על נשים שמודרות לירכתי האוטובוס, או על כאלה שנאסר עליהן לשיר בטקסים ציבוריים. אבל אני שמחה לקרוא שדברים משתנים פה, התיקונים נעשים באטיות אך נעשים, וזה נהדר. אני לא מתיימרת להכיר את כל ההיסטוריה הפוליטית או המרחב התרבותי במקום הזה, ואני יודעת שפתרונות לא באים בקלות, אבל לשתוק מול עוולות כאלה, זה כמו לקבל אותן. לכן אני לא מפסיקה לשאול: למה?”