פיגוע באוטובוס. ארכיון
פיגוע באוטובוס. ארכיוןצילום: פלאש 90

מחבל שריצה פעמיים עונשי מאסר בבתי כלא במדינת ישראל בגין מעורבותו בתכנון פיגועי טרור, הפך שלשום לדוקטור לכימיה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. כך דיווח הבוקר העיתון "מעריב".

מדובר בערבי תושב מזרח ירושלים, חוקר במעבדות הכימיה המשוכללות של האוניברסיטה העברית בירושלים שמנהל מערכת יחסים הדוקה עם תשתיות טרור שביקשו לבצע פיגועים קשים בירושלים. 

על פי הדיווח, במהלך כתיבת עבודת הדוקטורט היה שותף מרכזי בהתארגנות טרור וסייע באיתור מחבל לצורך פיגוע התאבדות בירושלים. שלושה ימים לפני המועד שבו תוכנן הפיגוע עצרו לוחמים את המחבל המתאבד ברמאללה יחד עם "הדוקטור" בביתו בירושלים.


הוא הועמד לדין ונשפט לשלוש שנות מאסר על רקע מעורבותו בתכנון הפיגוע. נציגי השב"כ מסרו בדיונים המשפטיים כי "איש האקדמיה" מנצל את היותו אזרח ישראלי בעל תעודת זהות כחולה כדי לארגן פיגועים.

באוניברסיטה העברית עם זאת לא איפשרו לו להשתמש במעבדות האוניברסיטה מחשש כי ינצל אותם להוצאת פיגועים.

בטקס החגיגי בו הוענקו התארים בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית סירב "הדוקטור" ללחוץ את ידו של נשיא האוניברסיטה פרופסור מנחם בן-ששון, אולם שמו הוקרא על ידי מנחה הטקס דן כנר והוא זכה לתשואות מהקהל.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: האוניברסיטה אינה מונעת מאנשים בעלי רקע פלילי ללמוד בשעריה. עבודתו נמצאה ראויה מבחינה אקדמית והוא עמד בכל הדרישות על מנת לקבל תואר דוקטור. עם זאת, יש לציין כי הוא לא קיבל הרשאה להשתמש במעבדות האוניברסיטה לאחר הרשעתו.