הש"סניקים בכנס
הש"סניקים בכנסיוזמת ז'נבה

40 פעילים בכירים במפלגה ובהם סגני ראשי ערים, ראשי מועצות דתיות, חברי מועצת עיר ויועצים פוליטיים מטעם תנועת ש"ס לוקחים חלק בסמינר בן יומיים של יוזמת ז'נבה ולומדים על התהליך המדיני מפי אנשי התנועה.

"העובדות שאנחנו רואים לנגד עינינו מבחינה דמוגרפית, המציאות בשטח ודעת הקהל העולמית – לא ניתן להתעלם מהם. למרות שמבחינה רגשית אנחנו מחוברים לארץ ישראל ולירושלים המאוחדת ולמרות שהצדק איתנו, עלינו למצוא פתרונות יצירתיים. אני מאוד ימני בדעותיי אבל המציאות חזקה יותר מכל אידיאולוגיה", אמר חבר הכנסת והשר לשעבר יעקב מרגי במהלך הסמינר לפעילים.

מרגי סיפר על השתתפותו בפגישות עם בכירים פלסטינים מטעם יוזמת ז'נבה ובירך על פעילות הארגון "המקנה לאנשינו ידע וכלים, וחשוב שישכילו בתחום", כפי שצוטט על ידי אנשי הארגון. 

אתמול, שלישי, נפגשו המשתתפים עם הבכיר הפלסטיני הישאם עבד אל ראזק, לשעבר השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית ותושב עזה. כמו כן נפגשו עם תא"ל (מיל.) אילן פז, לשעבר ראש המנהל האזרחי ומראשי יוזמת ז'נבה, עם רון פונדק, לשעבר מנכ"ל מרכז פרס לשלום ועם גדי בלטיאנסקי, מנכ"ל יוזמת ז'נבה. 

היום, רביעי, משתתפים הפעילים בסיור שטח לאורך גדר ההפרדה באזור ירושלים בהדרכת אל"מ (מיל.) שאול אריאלי. הסיור עוסק בנושא הגבולות וירושלים במשא ומתן ומציג את הפתרונות המוצעים ביוזמת ז'נבה לצד תצפיות על אזורים שונים בהם E1, העיר העתיקה, הר הזיתים ועוד. 

ב'יוזמת ז'נבה' מציינים כי הסמינר מתקיים כחלק מפרויקט משותף של יוזמת ז'נבה עם מפלגת ש"ס במסגרתו נערכות פעילויות דומות לפעילי המפלגה ופגישות עם חברי כנסת מש"ס ובכירים פלסטיניים.