חילול ה'. הרב דרוקמן
חילול ה'. הרב דרוקמןלשכת הרב דרוקמן

ראש ישיבות בנ"ע וראש ישיבת ההסדר אור עציון, הרב חיים דרוקמן, הביע הבוקר את זעזועו בפני מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בהתייחס לאירועי תג המחיר באבו גוש.

בשיחת טלפון שקיים עם המפכ"ל, בעצמו בוגר הישיבה התיכונית באור עציון, ביקש הרב כי המשטרה תפעל נמרצות על מנת ולגלות במהרה את זהות האשמים "בפשע הנפשע", למצות עימם את הדין ולמנוע מצב שבו ציבור שלם יוכתם בשל מעשי חריגים. 

בהתייחסותו היום לארוע ציין הרב כי: "מעשי הנבלה שנעשו באבו גוש הינם מעשים נפשעים המנוגדים לתורה ולמוסר האנושי". בנוסף, הדגיש הרב וציין כי באותן פעולות תג מחיר יש משום כפיות טובה לאנשי אבו גוש ביחסם לעם ישראל עוד לפני קום המדינה", כשהוא מתכוון בדבריו לעובדה כי תושבי הכפר עזרו ותמכו לשלושת הארגונים היהודיים שפעלו בארץ בימי המנדט הבריטי, וסייעו להם במאבק להקמת המדינה. "חיזקתי את ידי המפכ"ל וביקשתי שיעשה ככל שניתן כדי לגלות במהרה את זהות האשמים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין. מעשים אלה הינם מעשים אנטי תורניים, אנטי יהודיים ומנוגדים לאנושות. אין שום היתר לפגוע ברכושו של אחר, אלו מעשי גזל וחבלה הפוגעים קשות במדינת ישראל ובחוסנה". 

עוד שאל הרב בפליאה: "מי שם את אותה חבורת פושעים כדי להחליט את שראוי ונכון בעבור עם ישראל, ושקיבלו היתר לפגע ולחבל ברכוש לא להם, ולעבור עברות חמורות האמורות בתורה? אין שום היגיון בביצוע מעשים אלה, ובעובדה כי יש בהם משום חילול השם ופגיעה בתדמיתה של מדינת ישראל".