הברנוער לאחר הירי
הברנוער לאחר היריצילום: פלאש 90

עד המדינה בפרשת הרצח בברנוער נמלט מדירת המסתור שבה הוחזק על ידי המשטרה. מאות בלשים מנסים לאתר את העד, וקיים חשש שהוא יעזוב את הארץ.

ביום שלישי בשבוע שעבר הותרו לפרסום מרבית פרטי הפרשה אשר הסעירה את המדינה במשך תקופה ארוכה.

על פי הפרטים שהותרו לפרסום תקיפה מינית שביצע האדם המוכר בקהילה 'הגאה' בקטין הוא שהוביל את החשוד ברצח, בן 23 מהמרכז, לנקמה שהסתיימה במותם של ניר כץ וליז טרובישי, ובפציעתם של עשרה צעירים נוספים.

החשוד בירי, אז חייל בשירות סדיר, שמע מקרוב משפחתו כי הדמות המוכרת תקף מינית, והחליט לרצוח אותו. החשוד ברצח הגיע לבר-נוער בתל אביב ולמרות שהאיש אותו חיפש לא נכח במקום באותו ערב, הוא החליט לפתוח בירי ללא הבחנה.

ההתפתחות בחקירה החלה כבר לפני כחצי שנה כשנמצא האקדח ששימש את החשוד ברצח. זמן קצר אחרי כן עבריין שידע על הרצח הפך לעד מדינה ובמשך ארבעת החודשים האחרונים, הופעל על ידי שוטרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, והקליט את שלושת החשודים בפרשה מתוודים בביצוע הרצח.

עוד נמסר כי עד המדינה החליט לשתף פעולה לאחר שהתאכזב שלא קיבל מהחשודים סיוע כספי, וגם משום שהוא עצמו חבר בקהילה והיו לו ייסורי מצפון. ביום רביעי האחרון עצרו שוטרי ימ"ר תל אביב שלושה חשודים במעורבות ברצח בו נרצחו שני בני אדם.

כזכור מהירי נהרגו ניר כץ (26), מדריך בבר-נוער, וליז טרובישי (16), אורחת במקום. כן נפצעו מדריך נוסף, חן לנגר, ותשעה בני נוער שנכחו במקום, חלקם קשה; שניים מתוכם נפגעו בגבם ונותרו נכים.