ראמי חמדאללה
ראמי חמדאללהרויטרס

ראש הממשלה החדש ברשות הפלשתינית ראמי חמדאללה, הגיש היום (חמישי) את התפטרותו ליו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" דיווחה כי הסיבה להתפטרות היא חילוקי דעות עם אבו מאזן סביב סמכויותיו ותחומי ריבונותו.

ראמי חמדאללה, נשיא אוניברסיטת אלנג'אח, מונה על ידי אבו מאזן לשמש כראש הממשלה בקבינט הרשות הפלשתינית ב-2 ביוני לתפקיד ראש הממשלה במקומו של סלאם פיאד. לפני תשעה ימים קיימה הממשלה הפלשתינית את פגישתה הראשונה. עם מינויו נקבעה תקופת כהונתו לשלושה חודשים בלבד עד למועד הקמתה של ממשלת הסכמה לאומית, במידה ויושג פיוס עם חמאס.

מיד לאחר בחירתו הצהיר ראמי חמדאללה כי יעשה כל שבידו כדי לקדם את נושא הקמת מדינה פלשתינית, שבירתה מזרח ירושלים.

חמדאללה, בן 55, נולד בכפר ענבתא סמוך לטול-כרם. הוא מתגורר בשכם נשוי ואב לארבעה ילדים. ראמי חמדאללה הוא בעל תואר דוקטור בבלשנות, ששימש מאז 1998 ועד לבחירתו כנשיא אוניברסיטת אלנג'אח בתפקידים נוספים כמו יו"ר מועצת המנהלים של הבורסה הפלשתינית בשכם.

ראמי חמדאללה נחשב למקורב לאבו מאזן ונתפס כאישיות משכילה ומכובדת בציבור הפלשתיני. יתרונו מבחינת אבו-מאזן היה בהיותו נטול כוח פוליטי. המינוי נחשב ככזה שחיזק את מעמדו של אבו-מאזן. כנשיא האוניברסיטה הפלשתינית הגדולה, הוא שמר על יחסים קרובים עם ראש הרשות. מבקריו אף האשימו אותו במתן תארים למספר בכירים ברשות שמעולם לא למדו באוניברסיטה.

ההערכה היתה כי על ידי מינוי איש אקדמיה ללא רקע פוליטי או כלכלי לראש הממשלה, יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן קיבל "יס מן" שלא מהווה איום על כוחו. אבו מאזן והפתח' לא רצו מישהו בשיעור הקומה של פיאד, כלכלן מוערך עם שאיפות פוליטיות עצמאיות.