שיח שוסע ולא מחבר. חוטובלי
שיח שוסע ולא מחבר. חוטובליחזקי עזרא

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד ביתנו), השתתפה הערב (חמישי) באירוע לציון שני עשורים לחתימת הסכמי אוסלו.

יחד עם חוטובלי השתתפו באירוע, שהתקיים באוניברסיטת תל אביב, גם יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, בכיר נאטו קלאוס נאומן ואחד מ"אדריכלי" הסכם אוסלו, הד"ר יאיר הירשפלד.

"הפרדיגמה של אוסלו לא עובדת ויש לחשוב מחוץ לקופסה המדינית. פתרון שתי המדינות אינו ריאלי כמו גם המשך הסטטוס קוו הקיים שיגרור דה-לגיטימציה בינלאומית כלפי ישראל", אמרה חוטובלי.

סגנית שר התחבורה קראה לחתור לפתרון של חיים משותפים עם הפלסטינים. "יש להחיל הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון ולתת לפלסטינים אזרחות ישראלית מלאה הכוללת זכויות וחובות אזרחיות. היחס הדמוגרפי עומד כיום על רוב יהודי מובהק ועל מנת לשמר אותו ישראל צריכה להגדיר לה יעד לאומי של הבאת מיליון עולים תוך עשור.

"ארבע ממשלות הלכו על פי מתווה אוסלו ולא הצליחו לממש את יעדיו המרכזיים - שלום ושיפור מעמדה של ישראל בעולם. חזון השלום התנפץ בגל פיגועים שהתקיים תחת ממשלות רבין וברק. ויחד עם זאת ממשלות ישראל המשיכו לחתור לפתרון, אולם הפלסטינים באופן עקבי סרבו גם להצעות המרחיקות לכת של אהוד ברק שהציע לחלק את ירושלים וגם מזו של אולמרט בעניין זכות השיבה."

סגנית השר חוטובלי תקפה עוד את העובדה שאבו-עלא, שהיה אמור להשתתף בכנס, בחר להיעדר ממנו, לדבריה "הדבר משקף את מצבה של ישראל מול הפלסטינים. הנציג הפלסטיני נעדר מהשיח, ויש רק ישראלים ונציג של הקהילה הבינלאומית שמנהלים את הדיון ביניהם לבין עצמם. הפלסטינים בורחים מבשורת השלום", קבעה.

חבר הכנסת הרצוג הודה כי עקירת היישובים ברצועת עזה היתה טעות שיצרה טראומה בחברה הישראלית. "צריך ללכת להפרדה. אך עם ישראל חי בהדחקה עמוקה ולא מאמין שיש לו שותף לשלום ועזה לא תוכל להיות מחוץ למשוואה. ומצד שני אבו מאזן ביצע טעות היסטורית בכך  שבמקום לשבת עם ראש הממשלה נתניהו, הוא ברח".

הרצוג ניצל את הבמה כדי לעקוץ את הקואליציה ואמר כי "לפיד ובנט כבר לקחו לביבי את כל האג'נדות והדבר היחיד שנותר לביבי ממה שהבטיח לקיים הוא ללכת על משא ומתן".