סטודנטים באוניברסיטה העברית שבירושלים יצאו השבוע במחאה על ההחלטה הנרקמת ליצור מסלול לימודים לחרדים, בתוך המכללה החרדית בראשותה של עדינה בר שלום.

הסטודנטים הזועמים כתבו בעצומה, "עכשיו הזמן לומר בקול ברור: אסור לאוניברסיטה להסכים ליטול חלק בכל תכנית של הפרדה מגדרית או ביצירת מסלולים מיוחדים למיעוט קנאי המתנגד לשוויון בין אזרחי המדינה או בין סטודנטים באוניברסיטה.

"כל מי שרוצה לבוא ללמוד באוניברסיטה צריך להבין לא רק מהם תנאי הקבלה אלא גם מהי אוניברסיטה. האוניברסיטה מבוססת על פתיחות וכבוד הדדי", מחו הסטונדטים.

יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, גיורא ואלה, אמר לערוץ 7 כי מדובר בסוגיה מורכבת, "כולם מתנגדים להפרדה ואפליה מגדרית אך מצד שני אנחנו מעוניינים בשילובם של כל המגזרים באקדמיה כולל המגזר החרדי כדי שבשלב עתידי יותר הם ישתלבו גם בחברה. אנחנו באגודה מלווים סטודנטים חרדים וחרדים לשעבר ותומכים בהם במהלך הלימודים כולל הצמדת חונכים".

לדבריו, ההחלטה להקים מסלול נפרד לחרדים - עדיין לא סופית, "עד כמה שאני יודע מדובר על מסלול אקדמי בתוך המכללה החרדית. יש לנו מצד אחד צורך להיות רגישים כלפי החרדים, אך מצד שני לא ניתן לעשות הפרדה בין נשים לגברים. כיום יש סטודנטים חרדים באוניברסיטה ואכן יש כאן חיבור מאתגר ומרתק ויש השתפרות מרשימה בהשתלבות שלהם".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי האוניברסיטה ערכה דיון אקדמי, ענייני ומכובד בנושא המסלול לחרדים וטרם התקבלו החלטות בעניין. האוניברסיטה תמשיך לבחון לעומק את הנושא בזמן הקרוב.