נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

ראשי ישיבות ההסדר קיימו היום (ראשון) כינוס מיוחד בעקבות הדיון הציבורי על משך חודשי השרות של תלמידי הישיבות ועל הגזרות הכלכליות שצפויות על ישיבות ההסדר בתקציב המדינה. 

לטענת איגוד ישיבות ההסדר כבר עתה ישנן ישיבות רבות שאינן מצליחות לשלם לספקים ומשכורות באופן שוטף.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התארח גם הוא בכינוס והביע את הזדהותו עם החששות אך ציין כי בהסכמים הקואליציוניים שלנו מדובר שלא נוגעים בישיבות ההסדר, "אני אחראי באופן אישי לדבר הזה".

בנט הוסיף כי "הציונות הדתית היום נמצאת בהנהגת המדינה ועל כן מוטלת עליה האחריות לראות את התמונה הכוללת של כלל הצרכים של החברה הישראלית".

בנט דחה את הטענות שנשמעו נגד השירות המקוצר של תלמידי ישיבות ההסדר, "מדובר על חמש שנות שירות. הישיבה זה שירות, לא מתחילים להתקדם ולעשות כסף, והתורה היא מהות קיומינו".

בנט סיפר כי בתוך החוק הוכנס משפט הקובע כי מדינת ישראל רואה בתורה ערך לאומי, דבר שלא נכתב מעולם בספר החוקים של מדינת ישראל. "מדינת ישראל עכשיו עומדת כמדינה שרואה שיש ערך לאומי בלימוד תורה. יש לזה משמעות סמלית אבל גם פרקטית, קבענו שזה ערך לאומי שעליו מקצים משאבים וזמן".

לאחר דיון שקיימו ראשי ישיבות ההסדר, הוחלט על קריאה משותפת לממשלת ישראל לשמור על צביון ישיבות ההסדר: "ישיבות ההסדר קוראות לממשלת ישראל , למען עם ישראל כולו, לשמור על צביון ישיבות ההסדר. היחס בין חודשי השרות הצבאי ללימוד התורה הכרחי להצמיח בחורים מלאים בתורה ובערכיה ומלאים באהבת העם והמדינה. ישיבות ההסדר משקפות את השילוב הנכון בין האחריות להעמדתה של התורה בארץ ישראל לבין שותפות עמוקה בחיי המדינה ובשרות צבאי. כמו כן, הישיבות דורשות לפעול בתוקף לביטול  הקיצוץ העמוק והלא מידתי בישיבות בכלל – ציוניות וחרדיות".

הרבנים הדגישו עוד "אנו מחזקים את ידי הנהגת הבית היהודי ובראשה השר נפתלי בנט במאבקם העיקש למניעת הקיצוץ ובמאמצם להעצמת הישיבות הציוניות, וקוראים להם להמשיך בנחישות במאמצים אלו. עולם התורה הוא יסוד קיומו של עם ישראל".