חמדת הדרום
חמדת הדרוםרפי בביאן
250 משתתפים נטלו אתמול (ראשון) חלק בטקס חלוקת תארים לבוגרות תואר ראשון ותעודות הוראה במכללה האקדמית לחינוך 'חמדת הדרום' שבשדות נגב, סמוך נתיבות.

הכנס נערך בהשתתפות נשיא המכללה פרופ' אבי לוי, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידן, רב המכללה הרב שמעון אמור, סגל המרצים והמנהלה ובני משפחות הבוגרות.

הטקס כלל הופעה של מקהלת הילדים "פרחי שדות נגב" בניהולם וניצוחם של ישראל סבן ויהורם אזולאי. בנוסף, מידי שנה מחולקת בכנס מלגת הצטיינות חברתית לתלמידת שנה א' במכללה על תרומתה לקהילה, על שמה של שרה לוי ז"ל- מרצה לשעבר במכללה.

הפעם זכתה לקבל את המלגה הסטודנטית דניאלה אוחנה, מהמסלול להתמחות במדעים לבתי ספר העל יסודיים על התנדבותה בארגון יד שרה, כשקיבלה את המלגה מידיה של מינה, אחותה בת ה-90 של לוי ז"ל.

בראשית הדברים ציין נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי, "לא יעזור בכמה טקסים אני נוכח, אני תמיד מתרגש מחדש וחש כמו הטקס הראשון, ואני תקווה שכך תחושו גם אתן כשתכנסו לכיתות הלימוד- שתמיד השיעור שלכן הוא כמו השיעור הראשון. בפרשת 'חוקת' שקראנו לאחרונה מתה המורה האולטימטיבית של עם ישראל, המורה מרים.

"ומדוע נחשבה כמורה האולטימטיבית? משום שבמנהיגות שלה עשתה את שצריך- לחנך באישיותה ובהתנהגותה, להתנהל אחרי החניכים ולראות כיצד הם מתפקדים כראוי, וכשמתה מרים יבשה גם הבאר. המים והבאר דומים למודל החינוך, שכן למים קיימות תכונות פיזיקאליות- הראשונה שבהן הינה העובדה שתמיד הם יזרמו ויחפשו את נקודת המוצא. שנית, כאשר תשימו אותם בכלי הם יקבלו את צורתו, ואם תשימו בתוכם חומרים אחרים הם ישנו את טעמם.

"כך גם מקצוע ההוראה  שבו יש לנו הזכות לגעת בנשמה של הילד ולהיות שותפים בעיצובה", דברי לוי.

ראש מועצת שדות נגב, עו"ד תמיר עידן, בירך את הסטודנטיות על קבלת התואר ואמר "בשבת שעברה קראנו בפרשת 'חוקת' על חטאו של משה רבינו-הכאת הסלע לשם הוצאת מים לבני ישראל הצמאים במדבר ובשבת האחרונה קראנו את פרשת בלק על בלעם הרשע שמכה את אתונו בדרכו לקלל את בני ישראל. בשני המקרים נכשלו המנהיגים בכך שנזקקו להגיע למצב שבו ניסו בכוח הזרוע לשנות את המציאות.

"בשני המקרים אם היו מביטים על הסיטואציה אליה נקלעו בראיה רחבה ובעיקר באמונה בריבונו של עולם ובצדקת הדרך ובעצמם,  היו נוהגים כנראה אחרת. מלאכת החינוך היא אתגר אמיתי ועליכן לזכור כי כעת בעת קבלת התואר, המסע איננו תם אלא הוא רק מתחיל. כעת חובת ההוכחה עליכן - לצאת, להשפיע לחנך את ילדינו לערכים, לאהבת הזולת, לכבוד הדדי ולהקנות להם גם ידע וצימאון לדעת, להסתקרן, וללמוד", אמר.