להשאיר אותו לבד. נתניהו
להשאיר אותו לבד. נתניהופלאש 90

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, תוקף בחריפות את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחור באירוע חנוכת בית הספר בשומרון על שמו של אביו המנוח כדי לבקר בחריפות דווקא את תופעת 'תג מחיר', בעוד הוא עצמו בוחר לבצע 'תג מחיר מדיני הפוך' ,כהגדרת קצובר, ולהקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון.

בדבריו מזכיר קצובר כי אביו המנוח של ראש הממשלה ביקר אותו בשעתו על התנהלותו ועל כך שאינו די דבק בעקרונות העם היהודי, כהגדרת קצובר, שאינו מבין מדוע מוצא נתניהו לנכון "לעשות עניין ממעשה שטות שכולנו לא אוהבים אותו, בעוד הוא מקפיא בנייה".

לדבריו כאמור, נתניהו מבצע 'תג מחיר' מדיני הפוך, ובעוד הבטיח בעבר כי יבנה בשטחי E-1 כתגובה למהלכי הרש"פ באו"ם והפרתם את הסכמי אוסלו, הרי שבפועל הוא מבטל את דבריו שלו ומבצע הקפאת בנייה יהודית בשטח.

לשאלה אם נכון היה שלא להזמין את נתניהו בתקופה מתוחה שכזו עם המתיישבים, לאירוע חנוכת בית הספר והסרת הלוט, אומר קצובר כי הזמנה שכזו הייתה אקט נימוסי מתחייב מאחר ובית הספר המדובר, בית הספר בברקן שבשומרון, הוקם על שמו של אביו והנימוס חייב להזמין אותו.

באשר לשאלה כיצד מתיישבות הטענות על הקפאה כמו גם דיווחיו של שר השיכון, אורי אריאל, על הקפאה בפועל, עם דיווחיו ההפוכים של סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס, אודות בנייה נמשכת בשטח, אומר קצובר כי קיימת הטעייה של הציבור. לדבריו קיימת הקפאה מעשית בכל הבנייה הממשלתית ביהודה שומרון וירושלים, בעוד הבניה הקיימת הא אך ורק בנייה ישנה או בנייה פרטית, מציאות שאותה הוא מגדיר כ"חרפה ובושה. יש כאן מסר שלילי לדור הצעיר שלנו ומסר שלילי לעולם שרואה אותנו נתונים ללחצים".

באשר לאופן הנכון שבו על הפוליטיקאים מהימין לנהוג מציע קצובר לנקוט בשיטת השביתה האיטלקית. לטעמו לא ניתן לקרוע את החבל הקואליציוני מול נתניהו שלושה חודשים בלבד לאחר הקמת הממשלה, ולפי שעה יש לנקוט בסובלנות.

עם זאת הוא מזכיר כי באחרונה הוקמה השדולה למען ארץ ישראל ומחבריה הוא מצפה לנקוט בשביתה איטלקית פוליטית, וכשם שבתקופת הר חומה בחרו הח"כים תומכי ההתיישבות להיות נוכחים בהר חומה במקום בכנסת בשעת ההצבעה, כך עליהם לנקוט כעת מול נתניהו ולהגיע לשטחי E-1 בכל הזדמנות בה קיימת הצבעה בכנסת ולהותיר את נתניהו עם מעט חברי כנסת והבנה שכך לא יוכל להנהיג את הקואליציה בראשה הוא עומד.