הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: פלאש 90
סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, סיכם עם יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, כי בחוק שעון הקיץ, שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת, יוכנס תיקון לטובת מתפללי שחרית.



ההצעה התקבלה גם בישיבת סיעת "הבית היהודי" ביום שני האחרון.



הצעת החוק שעון הקיץ, מבקשת לקבוע, כי שעון הקיץ יחל ביום שישי שלפני יום ראשון האחרון של חודש מרץ, והוא יימשך עד יום ראשון האחרון של חודש אוקטובר.



בשבועיים האחרונים של חודש אוקטובר, זמן נץ החמה (שהוא הזמן הראשון שבו אפשר להתפלל) הוא מאוחר יחסית לשאר השנה ולכן, אנשים שנוהגים להתפלל תפילת שחרית לפני צאתם לעבודה, לא יוכלו לעשות כן.



מדובר בעיקר באנשים שעובדים בעבודות שמשכורתם נמוכה או באנשים שעובדים בעבודת כפיים, אותן מתחילים בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות.



כדי שחוק שעון הקיץ לא יפגע באותם אנשים, נענה יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, לבקשתו של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, כי הקואליציה תתמוך בהוספה של סעיף בחוק, במהלך הדיונים בוועדת הפנים של הכנסת, שייקבע כי בשבועיים הללו יותר להם לאחר לעבודה בגין תפילת שחרית, מבלי שהמעסיק ינכה משכרם.



סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר כי "אני מברך על הארכת שעון הקיץ, שיטיב עם המשק הישראלי. בד בבד, אני פועל לוודא שאזרחי המדינה, בייחוד אלה שמשכורתם נמוכה או עובדים בעבודות פיזיות, לא ייפגעו, ולכן אני מבקש לאפשר להם להתפלל כדרכם בקודש. מדובר בערך חברתי מהמעלה הראשונה".



בתחילת השבוע, על רקע ההחלטה על הארכת שעון הקיץ, המליץ ראש מכון כת"ר הרב שלמה אישון, לחברי הכנסת לחוקק חוק הקובע שעובד הנדרש לצאת מביתו למקום עבודתו בטווח של פחות מארבעים דקות מזמן טלית ותפילין, יתאפשר לו להתפלל שחרית במקום עבודתו בלא ששכרו יפגע.