יחקר? אגבארייה
יחקר? אגבארייהצילום: פלאש 90

חברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי פנו היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ולחברי ועדת האתיקה של הכנסת בדרישה לחקור את ח"כ עפו אגבאריה על תמיכתו בפתיחת אינתיפאדה חדשה.

לדברי חברי ההנהגה הצעירה, אגבאריה עבר לכאורה בדבריו על סעיף ההמרדה בחוק העונשין "העושה מעשה לשם המרדה, או מנסה, מכין עצמו או קושר קשר עם חברו לעשות מעשה"  שניתן להישפט עליו ל5 שנות מאסר.

בפנייתם קובעים הצעירים כי הדברים שאמר ח"כ אגבאריה הינם "חמורים ביותר" כלשונם, "וישנו חשש ממשי כי גורמים קיצוניים ייתלו בדברים אלו כדי להביא חס ושלום לפתיחת אינתיפאדה חדשה".

לדבריהם, מדובר בחשש ממשי שכן "בפעמים הקודמות גבתה האינתיפאדה את חייהם של למעלה מאלף וחמש מאות ישראלים, בשנות טרור ממושכות".

בעקבות הדברים התייחס גם סגן השר הרב אלי בן דהן לנושא ואמר: "אמש, במהלך הדיון על חוק הסדרת התיישבות הפזורה הבדואית בנגב, קרא ח"כ עפו אגבאריה, לאינתיפאדה חדשה. לא ייתכן שח"כ בכנסת ישראל יאמר דברי הסתה באולם המליאה. גם לדמוקרטיה יש גבולות. על ח"כ אגבאריה להתנצל, ויפה שעה אחת קודם".

"ההנהגה הצעירה של מפלגת "הבית היהודי" פנתה ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את העניין ואני מצפה ממנו לגנות את דבריו של אגבאריה", הוסיף סגן השר.