הרב מצגר
הרב מצגרחזקי ברוך

עו"ד מרדכי אייזנברג, יו"ר התנועה להגינות שלטונית, מאחל לרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל, שחפותו תצא לאור, "אני רוצה לקוות, לברך ולהתפלל שהרב מצגר יצא זכאי והחרפה שמעלילים על הרבנות הראשית תוסר. אני מקווה שמדובר בעלילה ושצדקתו תצא לאור לטובת כולנו ולטובת כבוד הרבנות".

אייזנברג לא שולל את האפשרות שמדובר בקונספירציה, "במצב הפוליטי במדינת ישראל, אי אפשר לשלול קונספירציות. אנחנו נתקלים בחוסר יושר בכל המערכות השלטוניות ולא מן הנמנע שהעיתוי של חודש לפני סיום התפקיד גרם לפיצוץ הפרשה".

יו"ר התנועה להגינות שלטונית קורא לראשל"צ הרב עמאר להודיע שלאור הפרשה הוא מוותר על הסמכות למנות את הרבנים לגוף הבוחר, "עכשיו לאחר שהרב מצגר הישעה את עצמו, הרב עמאר אמור למנות לבדו את עשרת הרבנים לגוף הבוחר. כדי למנוע לזות שפתיים בפרט עכשיו, ושלא יאמרו שהוא ממנה רבנים בעלי השקפה דומה, אני חושב שמן הראוי שעשרת הרבנים שיבחרו לגוף הבוחר, יחולקו לפי הקריטריון הבא, חמישה רבני ערים מהגדולות ביותר, נוסף על שלושים הרבנים שיש כבר בגוף הבוחר וחמישה דיינים מכהנים בעלי הוותק הגדול ביותר, זאת נוסף על עשרה הדיינים שכבר יש בגוף הבוחר. אני סבור שאם כבוד הרבנות חשוב לרב עמאר, עליו להיענות להצעתי כדי למנוע לזות שפתיים".