ח"כ הרב אלי בן דהן
ח"כ הרב אלי בן דהןפלאש 90

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, מכחיש בתוקף את הפרסום הבוקר (חמישי) בעיתון "מעריב", לפיו הסכים להצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) לפיה חיילים יהודים ולא יהודים יקברו יחדיו.

נזכיר כי היום קוברים את החללים הלא יהודים בבתי העלמין הצבאיים, אולם קבורתם מתבצעת בחלקות נפרדות. בעקבות פרשת הנחת הדגלון בערב יום הזיכרון האחרון שלא על קבר החלל האחרון הגיש שטרן את ההצעה, אשר באה לבטל את הפרדת החלקות.

בשיחה עם ערוץ 7 מדגיש הרב בן דהן כי הוא מתנגד לחוק ומעולם לא אמר לאיש כי הוא תומך בו, "ההיפך הוא הנכון, אתמול דיברתי עם שר הביטחון יעלון והסברתי לו שגם הוא צריך להתנגד להצעה. אמרתי לו שמה שיקרה הוא שאמהות תבקשנה במקרה כזה להוציא את בנן מקברו ולהעביר אותו לקבר אחר והדבר יצור מהומה גדולה בכל המדינה".

הרב בן דהן טוען, כי הצעתו של שטרן איננה נחוצה, "מנסים למצוא פתרון כשאין שום בעיה. במשך שנים נקברים כל חללי צה"ל בבתי העלמין הצבאיים, יהודים ולא יהודים, וכעת בא מישהו שיש לו איזה פתרון והוא מנסה להמציא בעיה".

הרב בן דהן  מוסיף כי הצעת החוק מנוגדת גם לעמדתם של מי שמופקד על נושא זה במדינה, "ההצעה איננה מקובלת לא על הרב הצבאי הראשי ולא על הרב הראשי לישראל".