בשבת הקרובה יחגוג קיבוץ 'טירת צבי' 76 שנים להיווסדו ובראיון לערוץ 7 מספר יליד וחבר הקיבוץ, אבשלום דולב, על הקיבוץ של פעם ועל האוירה החברתית הנמצאת כיום ביישוב.

"לפני כחמש שנים הפכנו להיות קיבוץ מתחדש - קיבוץ בו החברים אחראים לפרנסתם, אך הקופה המשותפת עדיין קיימת". הוא סיפר כי הם פתחו את הקיבוץ למשפחות מבחוץ וגם הילדים חוזרים לקיבוץ, "יש 120 חברי קיבוץ ועוד 60 משפחות שאינם חברי קיבוץ".

דולב מספר כי בשנים הראשונות של הקיבוץ הם חיו ב-45 מעלות בקיץ ללא מזגן ואפילו ללא מאוורר, "בהמשך השנים סידרנו טפטפות על החלונות שיהיה קצת קריר ובלילה היינו לוקחים את המיטות וישנים בחוץ תחת כילות כדי שהקדחת לא תפגע בנו. היתה אוירה של יחד".

הוא סיפר כי באותן שנים תושבי הקיבוץ היו מבלים את הימים החמים בבור המים שהיה בקיבוץ, "היה היתר של הרב פרנק לשחות בבור גם בשבת בשל מזג האויר הקשה, אבל עם השנים נכנסה מערכת מיזוג האויר וכבר ההיתר הזה לא היה רלוונטי".

טירת צבי הוקמה בכא' תמוז תרצ"ז ואחרי שלוש שנים קיימו טקס הנחת אבן פינה לבית הכנסת בנוכחות הרבנים הראשיים של אז, אלא שכסף לא היה "אני זוכר את בית הכנסת נבנה לאורך 15 שנים והייתי בין הילדים הראשונים שחגגו את בר המצווה שלהם בבית הכנסת החדש".