ליאור פרחי הי"ד
ליאור פרחי הי"דבאדיבות המשפחה
בית המשפט המחוזי במרכז גזר היום את דינם של שלושה מתוך ארבעת המעורבים ברצח ליאור פרחי הי"ד, רכז הביטחון של היישוב שערי תקווה.

אחד הנאשמים הורשע בביצוע עבירות בנסיבות חמורות ושיבוש מהלכי משפט ומסירת ידיעה כוזבת, ונדון למאסר בפועל למשך 12 חודשים. שני נאשמים נוספים מואשמים בסיוע לרצח וירצו שמונה חודשים, כל אחד מהם.

השופט, מנחם פינקלשטיין, הבהיר לשלושת המורשעים כי עומדת לזכותם זכות ערעור לבית המשפט העליון, במשך ארבעים וחמישה הימים הקרובים.

משפט נוסף מתנהל נגד המואשם ברצח, ארקאן בדיר, תושב כפר קאסם בן 25 שעל פי כתב האישום דרס את פרחי בכוונה תחילה ומיד לאחר מכן ברח מהמקום על מנת להימלט מעונש.
 
בכתב האישום החמור נגדו נכתב כי בדיר נהג לאסוף שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) אשר עברו את הגדר תמורת 50 שקלים ולהביאם ליישוב כפר קאסם. ביום הרצח תיעד ליאור פרחי ז"ל את כניסת השב"חים לשטחי ישראל, ביחד עם חברו והתמקם בשולי הכביש. 

בדיר תועד עוצר את רכבו סמוך לפרצה בגדר על הכביש והמתין להגעת השב"חים. עם הגעתם החלו להיכנס השב"חים לרכבו של בדיר, שמקביל לכך הבחינו שני חיילים אשר נכחו במקום במתרחש והחלו רצים לכיוונו של הרכב, על מנת לעצור אותו.

כשהבחין בחיילים מיהר בדיר להימלט מן המקום בנסיעה מהירה, תוך האצת הרכב, עקיפת רכב וחציית אי התנועה כשהוא מותיר חלק מהשב"חים לצד הכביש. פרחי, אשר ניסה לעצור את הנוהג, לרוץ אל מרכז הכביש, שלף את אקדחו, ונעמד במטרה לעצור את הרכב.

ע"פ כתב האישום, בדיר אשר הבחין בפרחי ז"ל, האיץ את מהירות הרכב לכיוונו, עד אשר הגיע למהירות של כ - 73 קמ"ש, הסיט את רכבו לכיוון הקב"ט ופגע בו. פרחי, ע"פי חקירת המשטרה, הועף מעל ל-60 מטרים. כתוצאה מהפגיעה, נהרג ליאור פרחי ז"ל במקום.