הראל, יששכרוף וקצובר
הראל, יששכרוף וקצוברמועצה אזורית שומרון

עמוס הראל, הפרשן הצבאי של העיתון הארץ, הידוע בדעותיו היוניות הגיע לאחרונה לסיור במועצה האזורית שומרון יחד עם אבי יששכרוף.

במהלך הסיור קיבל הראל סקירה של המקום מיוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון וכן ביקר ביישוב ברקן ליישוב נופים ליקב טורא ברחלים ועוד. 

בעקבות הסיור כתב הראל במאמרו ב 'הארץ' תחת הכותרת: "קיפאון, לא הקפאה" כי יוזמתו של קרי הגיעה מאוחר מדי. לדבריו: "סדרת סיורים שם מחזקת את החשד שחרף כוונותיו הטובות של שר החוץ האמריקאי החדש ג'ון קרי, רבים הסיכויים שיוזמתו החדשה תתרסק. אלה לא רק הפערים הבסיסיים אלא ההתרחשויות בשטח ובראשן התהליך המתמשך של הרחבת ההתנחלויות. כל אלה מעלים את השאלה האם המאמץ האמריקאי לא מגיע בשלב מאוחר מדי עבור הצדדים".

דבריו אלה מצטרפים לדברים שכתב גיא בכור אחד הפרשנים הבכירים בארץ לענייני המזרח התיכון בידיעות אחרונות. תחת הכותרת: "הדמוגרפיה היהודית ניצחה" גם הוא בעקבות סיור אליו הוזמן ע"י זרוע ההסברה של מוא"ז שומרון.

בדבריו הוא כותב: "בעיני רוב הציבור הישראלי ואולי גם העולמי ההתיישבות היהודית במה שכונה פעם "השטחים" מורכבת מכמה צריפים וקראוונים סחופי רוח וחבוטים אך האמת העדכנית היא אחרת לגמרי, אוכלוסיית היהודים בשטחי 1967 שווה כבר למחצית אוכלוסיית הפלשתינים שם והיא במגמת זינוק דמוגרפי מהגדול ביותר בעולם". עוד הוא מוסיף ואומר: "ההגירה לשטחים היא נלהבת וממשיכה כל הזמן עם אוכלוסייה של מעל 8 מיליון תושבים בישראל וריבוי של מעל מיליון תושבים כל שבע שנים להרבה ישראלים כבר צפוף".

גם איתן הבר פובליציסט ולשעבר מנהל לשכתו של רבין ז"ל, הוזמן לסיור הסברה על שומרון של 2013 והוא בחר לכתוב מאמר תגובה שלם גם הוא בידיעות אחרונות המציג את הנתונים הדמוגרפיים המדהימים בשומרון כפי שהוצגו בפניו בסיור ובכך השאיר לקורא את האפשרות להבין לבד את המשמעויות מרחיקות הלכת של הבנייה המאסיבית של מרכזי התרבות והקהילה ושל הדמוגרפיה שמשנה את פני המציאות.

יוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון אמר על הדברים, "פעילותה של יחידת ההסברה במועצה האזורית שומרון שוב מוכיחה את עצמה. דבריהם של הראל הבר ובכור מצטרפים לדברים שאנחנו שומעים גם בעל פה מאנשי תרבות ורוח אנשי ציבור ופוליטיקאים מהארץ ומהעולם המגיעים לסיורים של המועצה בשומרון, המדברים בעקבות הסיור על כך שעברנו את נקודת האל חזור וכי השומרון הוא עובדה מוגמרת. התיישבות ענפה חזקה בריאה ומפותחת".

.