שירינון
שירינוןעטיפת האלבום

'שירינון 3', משפחת אידלשטיין

כל יהודי אמור להתפלל שלוש פעמים ביום לביאת הגואל ולבניין ירושלים ובית המקדש. אין צורך לספר על קידוש השם הגדול שיגיע עם ביאת גואל צדק, על אחדות ישראל המובטחת ועל החוויה של כוהנים בעבודתם ולוויים בשירם ובזמרם. לרבים מהמקפידים על אי שמיעת מוזיקה בשלושת השבועות, התפילה לבניין ירושלים כוללת בתוכה עוד קריצה קטנה לצורך המוזיקלי שיבוא סוף סוף למילואו. ולי הקטן יש עוד סיבה להתפלל לסוף הגלות - שוב לא אצטרך להתחבט כל פעם מחדש על מה לכתוב בימי בין המצרים. הפעם הגיעה אליי גאולה קטנה בדמותו של האלבום 'שירינון 3' - רצף של שירי שינון לילדים, שרק מהטקסטים שלהם כבר הופכים הילדים לתלמידי חכמים בזעיר אנפין.

פרויקט שירי השינון החל כדבר משפחתי אצל ילדיהם של משפחת אידלשטיין. הרב חנן, שמשמש כר"מ בישיבה גבוהה, לא רצה לקפח את ילדיו שלו והחליט לשנן איתם את סדר פרשיות התורה במנגינה מוכרת. משראו כי טוב הכינו לבר המצווה של הבן הבכור דף עם הטקסט ולצדו המנגינה המומלצת. דרישה שהגיעה מהשטח הביאה אותם להוציא דיסק שאיתו אפשר לשיר את הטקסטים, וכך לזכור את סדר הפרשיות, מסכתות הש"ס ואפילו ספרי היד החזקה לרמב"ם. זה כבר היה לכבוד בר המצווה של הבן השני.

ההמשך הגיע בחגיגת בר המצווה של הבן השלישי - אלבום ובו הקלטות מולחנות ומתוזמרות של קנייני תורה, מלאכות שבת וגם מלכי ישראל ויהודה. מהר מאוד הסתבר שהדרך הטובה ביותר לגרום לילדים לזכור את הדברים היא באמצעות שירה ונגינה. והנה, בשעה טובה הגיעה חגיגת בר המצווה של הבן הרביעי ואיתה האלבום החדש – 'שירינון 3'. הפעם הנושא הוא סדר מסירת התורה, והשירים יגרמו לילדיכם לשנן בשמחה את סדר העברת התורה מסיני למשה רבנו, וממשה רבנו ליהושע, ומיהושע לזקנים וכו'. תקופת הזוגות מקבלת שיר נפרד, וכך גם התנאים, האמוראים, הגאונים, הראשונים והאחרונים. כמובן, לא כל השמות מוזכרים, והבחירה נעשתה במגמה להכיר לפחות את השמות המייצגים של כל תקופה.

ברקע נשמעת נגינת אורגן פשוטה יחסית, אבל השירה של הילדים המתוקים גורמת לילדים המאזינים להצטרף בשמחה, ולאחר כמה השמעות הם כבר יודעים לשיר את המילים החשובות. האלבום מוקדש לסבתא שולמית קטן ז"ל, שדחפה ועודדה את בני המשפחה להוציא לאור את השירים לטובת הציבור הרחב.