ח"כ רוזנטל: לפיד נגד החרדים

ועדת הכספים קיימה הבוקר (ראשון) דיון סוער בנושא הקיצוץ בקצבאות הילדים.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בדיון "אנחנו יודעים שלפיד רוצה לפגוע בחרדים אז שידע שלחרדים יש גם זקנים ולא רק ילדים והוא יכול גם לפגוע בקצבאות הזקנה. אל תדאגו יש לחרדים ערבות הדדית שתוכל לעזור לאותם ילדים רעבים. אבל הילד במעלות או בתל אביב הוא זה שיפגע ולא יהיה אף אחד שיעזור לו".

ח"כ אראל מרגלית (העבודה) ציין כי "קיצוץ קצבת הילדים הוא לגזול האוכל שלהם מהצלחת. זהו ניסיון נואל לחסוך על גבם של הילדים".

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן התייחס לקיצוץ הצפוי ואמר כי "אין אף מדינה בעולם המערבי בה מוטל קנס על גידול ילדים, קצבת הילדים איננה תמיכת סעד ואיננה מתנת חינם אלא בסיוע מזערי להתחשבות בהוצאות המשפחה על גידול ילדים".

"האם קצבאות הילדים הם אויב העם?", שאל ד"ר קדמן וציין כי "משמעות הקיצוץ היא הגדלה ניכרת במספר הילדים מתחת לקו העוני".

ח"כ ראובן ריבלין אמר במהלך הדיון הבוקר בועדת הכספים בנושא הקיצוץ בקצבאות הילדים כי "הקיצוץ בקצבאות הוא אחת הגזרות הקשות והדרמטיות ביותר בהצעת התקציב הנוכחי. עבור משפחות רבות מדובר באחוז ניכר מהכנסתם החודשית, שמשמש לרכישת לחם ומוצרי יסוד".

"אני מבין את המשמעות התקציבית, 3 מיליארד ש"ח, ואת הצורך לסייע לאוכלוסיות להיכנס למעגל העבודה, אך ילד הוא ילד, גם אם הוריו אשמים בדבר מה. ולכן, גם אם נגזר עלינו לקצץ, אין להטיל אותה באופן חד ודרסטי אלא לפרוש אותה על ציר של זמן. בנוסף, יש למסות את הקצבאות, באופן שבעלי הכנסות גבוהות יחזירו חלק למדינה, ובעלי הכנסות נמוכות ובינוניות יקבלו אותה במלואה", הוסיף ח"כ ריבלין.

ח"כ מיקי רוזנטל אמר "בא אחד שקוראים לו יאיר לפיד וקובר את הסיכוי האחרון להעלות את האנשים האלו למקום של חיים סבירים. אתם קוברים אנשים חיים".

"שנאת החרדים מעבירה את שר האוצר על דעתו. אתם מנסים להוציא אותם מכלל ישראל הדבר הזה לא יסולח לכם".