ארגון 'יד לאחים' יצא בסוף השבוע האחרון נגד שר החינוך, הרב שי פירון, שלדבריהם תומך בהצעת חוק חדשה שתחייב את בתי הספר להשתתף במפגשים בין תלמידים יהודים וערבים, במטרה להביא ל'קירוב לבבות' בין שני העמים.

לדברי גורמים בארגון, ההצעה ההרסנית עלולה להביא להתבוללות חמורה, כשמשרד החינוך הישראלי נותן את ידו ותומך במוצהר בתופעה מדאיגה של התבוללות של צעירים ובני נוער, שבמקרים לא מעטים אף נוטשים את בני משפחותיהם ונטמעים בכפרים הערביים, למגינת לב בני משפחותיהם.

את הצעת החוק הגיש ביום חמישי האחרון ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ, וזכתה לתמיכתו הנלהבת של שר החינוך פירון.

החוק החדש מבקש לחייב את מוסדות החינוך בישראל לקיים מפגשי "קירוב לבבות", כלשונם, בין יהודים לערבים כחלק מתכנית הלימוד. על פי ההצעה, במהלך 12 שנות הלימוד בבית הספר, ישתתף כל תלמיד במערכת החינוך, לפחות בשני מפגשים שכאלו.

לתדהמת הח"כים הדתיים והמסורתיים בכנסת, הביע השר פירון תמיכה נלהבת בהצעת החוק, ואף אמר כי "מדובר ברעיון נפלא". בנוסף ציין פירון כי לאור ההצעה ולאור חשיבות הנושא, הוא מתכוון לפרסם חוזר מנכ"ל שיחייב כל תלמיד להשתתף במפגש אחד לפחות. כך גם ציין פירון כי הדברים כבר נעשים בפועל, ועם כניסתו לתפקיד, הנחה את מנהל חברה ונוער במשרדו, לבנות תקנה תקציבית למפגשים אלו.

לדבריו, התקנה אשר תחל לפעול משנת הלימודים תשע"ד, תוקצבה על ידו בסך של 2.5 מיליון ש"ח, ומטרתה לקדם תהליכים חינוכיים של מפגשים בין יהודים וערבים.

ב'יד לאחים' טוענים כי "החוק מכריח פעילות שהיא סכנה להמשך קיומו של העם היהודי". לדבריהם, "אנו עדים למשברי יגון יום יומיים כאשר פונות אלינו משפחות על כך שצאצאיהן נלכדו בסבך קשרים בעייתיים שהתדרדרו להשפלה, רדיפות ומסכת ייסורים שאין לתארה. ניתן לראות בעליל עד כמה יש להיזהר מכל מפגש אפילו תמים למדי אשר אחריתו מי ישורנו".

ביד לאחים הוסיפו ואמרו כי "קשה להאמין שאנו עדים לחוק שמכריח יהודים לפעילות שטומנת בחובה סכנה להמשך קיומו של העם היהודי – בה בשעה שנתוני ההתבוללות, גם בארץ, הם מדאיגים ביותר".