אצלנו כן משחקים באוכל
אצלנו כן משחקים באוכלמלך הירקות

אמא לילד, שבוחר לאכול מתוך צלחת הירקות רק את המלפפון, מצאה את עצמה שואלת, מתייעצת, משוטטת הרבה ברשת, בנסיון למצוא דרך לעזור לבנה. לאחר ניסיונות רבים, הבינה שיש צורך בכלי שמדבר בשפת הילדים, משחק.כך נולד המשחק "מלך הירקות".

"מלך הירקות", הוא משחק שכל המשפחה משחקת תוך כדי ארוחת הערב. חותכים צלחת ירקות צבעונית, מכינים עוד מנה כתוספת, ויושבים לשחק. במהלך המשחק הילד נחשף למגוון רחב של ירקות, בוחר בכל שלב האם לאכול או לא, (אין חובה לאכול),  ככל שאוכלים יותר ירקות - הסיכויים לנצח גדלים. המשחק, יוצר דינמיקה שמעודדת את  הילד לרצות לטעום ולאכול, המנצח מוכתר ל – "מלך הירקות"!

היופי של המשחק הינו שהוא לקוח נושא שעבור משפחות רבות הינו התמודדות בין ההורים לילדים והופך אותו מבעיה לחוויה.

לאחר הפצת המהדורה הניסיונית,  הגיעו תגובות מהורים לילדים האוכלים ירקות באופן קבוע. ההורים דיווחו על טעימה והתנסות במנעד רחב יותר של ירקות וכן על עליה בכמות הירקות הנאכלת מדי ערב.  אחת האמהות כתבה בדף הפייסבוק של המשחק, "זה תירוץ מצוין בשבילי לטרוח ולחתוך ירקות". בנוסף, המשחק נותן מסגרת לארוחה משפחתית בריאה ומהנה.

ורד לב נטורופתית מכרכור התנסתה וכתבה, "ילדיי נהנו מאד לשחק במשחק ואפילו העזו לטעום ירקות שעד כה לא הסכימו. בסוף היום הראשון הייתי צריכה לעצור את בני אחרי שאכל 2 עגבניות וגזר (ורצה עוד) מעבר למלפפונים שאוכל גם כך. פשוט הגיע כבר הזמן ללכת לישון והוא עוד רצה להמשיך ולשחק. הגדולה שלי הכריזה ש'אנחנו חייבים לשחק במשחק הזה כל יום מעכשיו. לסיכום, משחק כייפי ומהנה. באמת שנהננו מאד ונמשיך לשחק בו עוד. המשחק הפך פשוט לארוחת הערב! עם כמה ביצים ליד וצלחת כזו של ירקות מי צריך יותר מזה".

המשחק כולל לוח מחומר עמיד שיכול לשרוד על שולחן האוכל, כתר למנצח, דף הוראות, חיילים וקוביה.

כיום פתחו יוזמי המשחק פרויקט בהד-סטרט, הד-סטרט הינו אתר אינטרנט המשמש פלטפורמת מימון עבור יזמים מתחילים ויוזמות חברתיות. באמצעות הפרויקט מקווים מפתחי המשחק לגייס מימון להוצאת מהדורה משודרגת של המשחק.



חפשו בפייסבוק "מלך הירקות"