משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הכריז הבוקר, במהלך דיון שקיים בנושא, כי תופעת תג מחיר היא התאגדות בלתי מותרת. זאת בהמשך להחלטת הקבינט, שהסמיכה אותו לבצע הכרזה זו.

בדיון השתתפו נציגי משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, מתאם הפעולות בשטחים וכן גורמי משפט.

במהלך הדיון נטען, כי פעילותם של מבצעי תג מחיר זהה לפעילות של ארגוני טרור מודרניים, הכוללת השראה אידיאולוגית ופעילות חשאית, ומטרתה המרכזית היא להניא את ממשלת ישראל הלגיטימית מלבצע מהלכים מדיניים או כאלו הכרוכים באכיפת החוק, ולזרוע חשש בקרב קברניטי המדינה מלקבל החלטות אלו ואחרות.

בחלק מהפעולות ישנו גם ממד של נקמה באוכלוסייה ערבית, המוגדר ממילא כפעילות טרור לכל דבר.

הכרזת שר הביטחון על התאגדות בלתי מותרת תאפשר לגורמי אכיפת החוק לקיים כלפי המבצעים, בין היתר, תקופת מעצר ארוכה יותר, למנוע פגישה עם עורך דין במהלך חקירה, לעצור עד תום ההליכים ולהחרים רכוש. צעדים אלו יופנו לא רק נגד מבצעי המעשים בשטח, אלא גם כלפי יוזמי האידיאולוגיה, מפיציה והמממנים אותה.

בסיום הדיון אמר השר יעלון: "מדובר בתופעה חמורה ביותר, שבה יש מעשי אלימות ללא אבחנה כלפי ערבים, תוך פגיעה ברכושם וסיכון חיי אדם, וזאת כדי להניא את ממשלת ישראל מלפעול באופן מסוים. אני קובע שזו התאגדות בלתי מותרת, עם כל המשמעויות הנובעות מהחוק ומאכיפתו כלפי יוזמי האידיאולוגיה, מפיציה, המממנים אותה ומבצעיה.

מחובתנו להחמיר בענישה כלפי פורעים אלו, שכן תוצאות פעילות זו היא הרת אסון. עלינו להילחם בהם מלחמת חורמה באפס סובלנות ומקסימום אמצעים, שכן הם אינם מייצגים את ערכי הדת היהודית ואת ערכיה של מדינת ישראל, ופעילותם היא עבריינית לכל דבר. בימים הקרובים אנחה את מפקד פיקוד המרכז להכריז על כך בגזרתו, ואני מקווה שעצם ההגדרה יעניק לגורמי אכיפת החוק כלים רבים ומשמעותיים יותר להתמודד עם תופעה פסולה זו", הוסיף יעלון.